Ik heb gelezen dat de M-43 Jassen ook door de Airborne troepen werden gebruikt.
Weet iemand vanaf wanneer precies en of ze alleen door bepaalde AB divisie's werden gebruikt.
Waren dit ook gewoon de standaard M43 jassen maar dan alleen met een AB patch??
US M-43 Jassen
- jappie
- Lid
-
- Lid
Re: US M-43 Jassen
M1943 jassen werden ingevoerd voor alle legereenheden. Er zijn foto's dat bepaalde officieren ze al droegen ten tijde van D-Day (veelal van de 83rd ID). 101st en 82nd droegen ze voor het eerst ten tijden van Market Garden. 17th zullen ze wel aan hebben gehad ten tijde van hun gebeuren in de Ardennen eind december 1944.
- jappie
- Lid
Dus om een para van zeg market garden aan te kleden kan ik een m-43 jas gebruiken. Maar met wat voor broek dan.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Re-enforced m43 broek met extra zakken.....maar dat kan je vergeten; niet aan te komen en duizenden euro's meenemen...
Their name liveth for evermore
- jappie
- Lid
Dus stel:
Ik wil een 101St para aankleden ten tijde van het ardennenoffensief. Dan kan ik dus een M-43 jas gebruiken.
Maar zijn die M-43 broeken ook british made zo moeilijk te krijgen dan??
Ik wil een 101St para aankleden ten tijde van het ardennenoffensief. Dan kan ik dus een M-43 jas gebruiken.
Maar zijn die M-43 broeken ook british made zo moeilijk te krijgen dan??
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Nogal, want die bestaan niet....jappie schreef:Maar zijn die M-43 broeken ook british made zo moeilijk te krijgen dan??
29th Let's Go!!!!!
- jappie
- Lid
Ik bedoel de British rigger made
Volgende stukje komt van een verzamelaar:
He is wearing the standard M1C paratrooper helmet, M43 combat jacket and paratrooper trousers (British rigger made), shirt and a scarf cut from a piece of his main chute that he used to land on solid Dutch ground.
He is also wearing the famous paratrooper jump boots that officially were not allowed in the Holland jump. The general order was that they had to switch to the double buckled boots, but many refused to give up their status symbol.
Of zijn dit gewone para jumpsuit broeken????
He is wearing the standard M1C paratrooper helmet, M43 combat jacket and paratrooper trousers (British rigger made), shirt and a scarf cut from a piece of his main chute that he used to land on solid Dutch ground.
He is also wearing the famous paratrooper jump boots that officially were not allowed in the Holland jump. The general order was that they had to switch to the double buckled boots, but many refused to give up their status symbol.
Of zijn dit gewone para jumpsuit broeken????
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Daar heeft Henri het mis...jappie schreef:
Standaard M43 broeken werden voor Market Garden (in Engeland) door de Regtl Riggers aangepast.
29th Let's Go!!!!!
- jappie
- Lid