Het betrof de opmerking dat de M3A1 pas na WW2 gemaakt zou zijn, ik heb het niet gehad over inzet779 schreef:
Ten tijde van WW2 produceren wil nog niet altijd zeggen dat ze ook daadwerkelijk tijdens WW2 zijn ingezet.
Grease Gun
-
- Lid
Re: Grease Gun
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Wat trouwens niemand hier gezegd heeft...Freeland schreef:Het betrof de opmerking dat de M3A1 pas na WW2 gemaakt zou zijn
Zo moeilijk is het niet
M3 van Guide: WO2 Productie en WO2 gebruikt
M3A1 van Guide: WO2 Productie en indien gebruikt tijdens WO2, dan hoogstwaarschijnlijk alleen in het PTO
Ithaca heeft alleen M3A1 gemaakt en dit enkel ten tijde van de Korean War.
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Of ik lees het verkeerd maar Mojo reageert op jouw opmerking dat het hier een M3A1 betreft met: "Ow ja, dat heb ik niet vermeld. Maar van na de oorlog zijn ze dat sowieso allemaal he". Dan zeg je volgens mij dat alle A1's naoorlogs zijn..johan willaert schreef:Wat trouwens niemand hier gezegd heeft...Freeland schreef:Het betrof de opmerking dat de M3A1 pas na WW2 gemaakt zou zijn
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Ontvangen: 8 keer
Je hebt niet verkeerd gelezen, maar ik bedoelde dat alle na-oorlogse Ithaca's sowieso M3A1-modellen zijn. Ik bedoelde dus niet dat M3A1's enkel na WO2 zijn geproduceerd.Freeland schreef:Of ik lees het verkeerd maar Mojo reageert op jouw opmerking dat het hier een M3A1 betreft met: "Ow ja, dat heb ik niet vermeld. Maar van na de oorlog zijn ze dat sowieso allemaal he". Dan zeg je volgens mij dat alle A1's naoorlogs zijn..johan willaert schreef:Wat trouwens niemand hier gezegd heeft...Freeland schreef:Het betrof de opmerking dat de M3A1 pas na WW2 gemaakt zou zijn
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
-
- Lid
Oke, we zijn er dus uit.
//On-topic
Op Milweb kan je regelmatig eens kijken indien je iets zoekt, daar staan nogal eens aardige advertenties en zijn meestal goedkoper dan in de buurlanden. Zo ook nu:
"M3 Grease Gun
New spec, but with moving bolt and trigger. M3 in excellent condition with one mag and original OD7 "C tip" wartime sling.
£445" Omgerekend Eur 550,-
Nadeel kan zijn dat de meeste wapens op deze site uit de UK komen en daarmee meer "demil" zijn dan in Belgie is toegestaan. Tenzij je het een "old spec deac" betreft; deze zijn van voor de wetswijziging van, ik meen, 1995. Hierbij zijn meer onderdelen die werkend zijn dan bij "new spec deacs".
//On-topic
Op Milweb kan je regelmatig eens kijken indien je iets zoekt, daar staan nogal eens aardige advertenties en zijn meestal goedkoper dan in de buurlanden. Zo ook nu:
"M3 Grease Gun
New spec, but with moving bolt and trigger. M3 in excellent condition with one mag and original OD7 "C tip" wartime sling.
£445" Omgerekend Eur 550,-
Nadeel kan zijn dat de meeste wapens op deze site uit de UK komen en daarmee meer "demil" zijn dan in Belgie is toegestaan. Tenzij je het een "old spec deac" betreft; deze zijn van voor de wetswijziging van, ik meen, 1995. Hierbij zijn meer onderdelen die werkend zijn dan bij "new spec deacs".
- Mr Mojo Risin
- Lid
Maar die mag je zonder stempels van de proefbank van Luik niet in België bezitten.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
-
- Lid
Dank u voor de info iedereen! Zo hebben we weer wat bijgeleerd 
Dus de M3a1 waarover ik het had (zie foto's), is dan waarschijnlijk geen 800 euro waard zeker?
Nick

Dus de M3a1 waarover ik het had (zie foto's), is dan waarschijnlijk geen 800 euro waard zeker?
Nick
-
- Lid
http://www.paratrooper.fr/en/pages/prod ... 7756601&t=
(voor als je 1 wilt kopen, Al lijkt deze me wel duur toe
)
*edit* Wordt niet buiten Frankrijk vervoerd lees ik net
(voor als je 1 wilt kopen, Al lijkt deze me wel duur toe

*edit* Wordt niet buiten Frankrijk vervoerd lees ik net
-
- Lid
Laten proefbanken in Luik kost je plm Eur. 100; dan nog heb je t prijsverschil er wel uit. Alleen jammer van die stempels op je wapen (http://www.bancdepreuves.be/nl/tarifs-d ... reuves.asp
En vwb paratrooper.fr; kom er nog eens tijdens een Normandie-tour en de niet-reeele prijzen vallen mij altijd op (Eur 25,- voor een gevulde Garand-clip?). Misschien in eigen land informeren? Eddy Podevijn (Zottegem) lijkt me bijv. ook wel iemand die een demil M3 kan leveren. Anders tweedehands.be regelmatig checken, staat ook wel wat op
Suc6
En vwb paratrooper.fr; kom er nog eens tijdens een Normandie-tour en de niet-reeele prijzen vallen mij altijd op (Eur 25,- voor een gevulde Garand-clip?). Misschien in eigen land informeren? Eddy Podevijn (Zottegem) lijkt me bijv. ook wel iemand die een demil M3 kan leveren. Anders tweedehands.be regelmatig checken, staat ook wel wat op
Suc6
- Mr Mojo Risin
- Lid
Je kan het natuurlijk naar de proefbank sturen, maar het wapen hier krijgen zonder de nodige vergunningen of het feit dat het niet wettelijk demil is zal al een hele opgave zijn. Als je het al niet mag gaan uitleggen bij de douane...