Tekeningen op m 41 jacket

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
yente
Lid

Tekeningen op m 41 jacket

Bericht door yente »

Beste mede-forumgenoten,

Ik zie vaak US WO2 piloten jackets met tekeningen op de achterkant. Tevens bij alle eenheden die geen nood hadden aan camouflage, zoals tank crews.
Maar deden infanteristen die werkelijk actie zagen dit ook op hun m41 vest of de para's op hun m42? Dit zou dan toch slecht zijn voor de camouflage of deden ze het toch daar hun rugzak over de tekening zat?
Wat is jullie mening?

Alvast bedankt.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Tekeningen op m 41 jacket

Bericht door johan willaert »

Kwam veel minder voor dan wat sommige films en tv series ons willen doen geloven...
29th Let's Go!!!!!
one_O_five
Lid
Contacteer:

Bericht door one_O_five »

Die tekeningen Yente, met de groeten van Hollywood ...

Bij de US piloten is dat nu nog altijd wel de gewoonte om zich een beetje op te dirken maar bij de landmacht niet, ook niet tijdens WO II, na de oorlog is men in de US tot de vaststelling gekomen dat veel gewonden treffers hadden in de omgeving van hun divisie kentekens, van daar dat die dan later ook zwart op kaki uitgevoerd werden zo als ze nu nog voorkomen.
Hetzelfde voor de voertuigen, de Wehrmacht heeft na de Poolse veldtocht het volle witte of gele kruis vervangen door het balkenkruis omdat dit eerste te opvallend was, ook de US witte ster was een uitstekend mikpunt, tot vorig jaar stond er in de garage van het tankmuseum in Bastogne nog zo een Sherman.

Zelf ben ik tankcommandant geweest op Leopard I en ik kan er dus wel over meespreken.
yente
Lid

Bericht door yente »

Bedankt voor je uitleg!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie