Helm...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Dutchy1997
Lid

Helm...

Bericht door Dutchy1997 »

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en dat heb ik gedaan omdat ik ben begonnen met verzamelen. Laat mij nu 14 zijn en dus niet over een groot budget beschikken, en daarom op zoek is naar goedkope maar toch leuke dingen. Nu heb ik laatst bij een rommelmarkt een Belgische helm gekocht waarvan ik denk dat de helm zelf eerst Engels was en het binnenwerk is vervangen door een Belgische (bruine kleur). Er staan echter ook de jaartallen 1949 en 1950 in (op de foto’s te zien, maar de camera is nogal bagger...). Nu heb ik veel speculaties gelezen over deze helm, en ik wil nu graag wat zekerheid. Jullie zijn de experts op het gebied van de 2e wereldoorlog, en ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen over de geschiedenis van deze helm, hoe hij gebruikt is en misschien wel hoeveel hij waard is (15 euro voor betaald...).

Greetz,

Dutchy.

P.S foto’s uploaden niet...
patrickh
Lid
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 64 keer

Re: Helm...

Bericht door patrickh »

Prijs ligt idd zo rond de 10 tot 15 euro. Helm is naoorlogs gefrabriceerd voor Belgisch leger.
Dutchy1997
Lid

Oke dan... Bedankt voor je snelle reactie! Waar ik echter nu al een week ofzo naar aan het zoeken ben en wat ik nog steeds niet heb gevonden is wat de jaartallen in het leer betekenen... Weet je dit misschien ook?

P.S. toch jammer dat de helm niet echt in de oorlog gebruikt is, maar het is toch wel een leuk dingetje om te hebben...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
yente
Lid

Bericht door yente »

De jaartallen in het leer= productiejaar van het binnenwerk.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Dutchy1997
Lid

Oke dan... Ik zag 1949 en 1950 als aparte jaartallen, maar het gaat er dus om dat het binnenwerk tussen 1949 en 1950 gemaakt is... Zo kom je steeds weer wat te weten:)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Plaats reactie