.30 Caliber Machine gun Ammunition Belt

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Erik
Beheerder
Beheerder
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: .30 Caliber Machine gun Ammunition Belt

Bericht door Erik »

niels-militair schreef:Ik wou ook zoon bandje kopen op een militaria beurs en de eigenaar van het tentje zij dat die bomvol met asbest zitten.
Niels, wou je dat bandje door de sla mengen, samen opeten met je papatje-met of vermalen tot snuiftabak: dan inderdaad niet kopen.
Bij alle andere gebruik is er niets aan de hand. Waarschijnlijk zit er ook asbest in je vensterbanken, in het isolatiemateriaal van je woning en weet ik veel waar. Erternitplaten op je schuurtje!
Zolang je het niet vergruisd en opsnuift is er niets aan de hand. Heb je je wel eens afgevraagd wat er in blanco zit, wat op je uitrustingsstukken kleeft?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Moet je ook geen gasmaskers kopen.
Als er ergens asbest in zit is het wel in filterbussen.
Er is zoveel materiaal waar asbest in zit.
Slechte filterbussen kan je wel wat behandelen.
Witte houtlijm mengen met water zodat het goed vloeibaar word.
Dit giet je in de filterbus en bij opdrogen zie je er niks van weer.
Het bind alle losse vezels weer aan elkaar.

Ik heb zelf een jaren 60 woning.
Je wil niet weten wat er aan asbest of asbest houdende producten in zit.
Lekker laten zitten.
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Erik schreef:
niels-militair schreef:Ik vind een ding jammer van die banden waarom ik ze niet koop. En die reden is er zit asbest in die banden.
En dan? Zolang je de band niet opknaagt is er niets aan de hand.
Ik denk dat er wat te overspannen gedaan wordt over asbest.
Asbest moet je ook inademen wil je er aan overlijden na een jaar of 30-40. Ik zou zeggen, herhaal je boodschap aan de duizenden nabestaanden die hun partner of kind verloren aan dat kutspul. Je hebt maar een seconde nodig om de troep in te ademen.
Erik
Beheerder
Beheerder
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

779 schreef:Asbest moet je ook inademen wil je er aan overlijden na een jaar of 30-40. Ik zou zeggen, herhaal je boodschap aan de duizenden nabestaanden die hun partner of kind verloren aan dat kutspul. Je hebt maar een seconde nodig om de troep in te ademen.
Dan praat je wel over de mensen die in de ertswinning hebben gezeten of dagelijks in het gruis van asbest hebben gewerkt. Niet over de mensen die jarenlang tussen de asbest wonen.
In alle eternit van voor de jaren tachtig zit asbest. In heel veel composietsteen van voor de jaren tachtig zit asbest. In de vroegere remblokjes van voertuigen zat het (en dat vergruisde wel!) Dat spul zit overal. Zolang het niet in de longen komt 'doet' het verder ook niets.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ik ken iemand die heeft vroeger een halve dag in de havens bij Rotterdam gewerkt, waardoor hij dus die luttele uurtjes met asbest in aanraking is gekomen. Is twee jaar geleden hierdoor een zeer pijnlijke dood tegemoet gegaan. En zo zijn er vele duizenden uit die tijd die daar gewerkt hebben en zijn overleden.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Je moet het wel relativeren Bob, een ammo band of enkel uren blootstelling (aan ongetwijfeld een hogere concentratie) is wel aardig verschil :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Tot op heden wist ik niet eens dat er asbest in een .30 ammo belt zit. Gaat er mij ook niet om of dat wel of niet gevaarlijk is, maar de opmerkingen over dat het gevaar van asbest in het algemeen zwaar overschat zou zijn.
niels-militair
Lid

Bericht door niels-militair »

Erik schreef:
niels-militair schreef:Ik wou ook zoon bandje kopen op een militaria beurs en de eigenaar van het tentje zij dat die bomvol met asbest zitten.
Niels, wou je dat bandje door de sla mengen, samen opeten met je papatje-met of vermalen tot snuiftabak: dan inderdaad niet kopen.
Bij alle andere gebruik is er niets aan de hand. Waarschijnlijk zit er ook asbest in je vensterbanken, in het isolatiemateriaal van je woning en weet ik veel waar. Erternitplaten op je schuurtje!
Zolang je het niet vergruisd en opsnuift is er niets aan de hand. Heb je je wel eens afgevraagd wat er in blanco zit, wat op je uitrustingsstukken kleeft?
sorry maar ik vind u reactie een beetje overspannen.
niels-militair
Lid

Bericht door niels-militair »

779 schreef:Tot op heden wist ik niet eens dat er asbest in een .30 ammo belt zit. Gaat er mij ook niet om of dat wel of niet gevaarlijk is, maar de opmerkingen over dat het gevaar van asbest in het algemeen zwaar overschat zou zijn.
ik vind dat u gewoon gelijk heeft klaar uit je heb gewoon gelijk
Plaats reactie