Kleur/Verf sleutels bij NL mitraileurs banden

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schwartzlose7.9
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2012, 16:52

Kleur/Verf sleutels bij NL mitraileurs banden

Bericht door Schwartzlose7.9 »

Weet eimand precise de kleur sleutels bij leger en LVA (Luchtmacht) mitrailleurs tijdens de mei dagen/vooroorlogsperiod?

Het lijkt wat verwarrend , als de LVA M36 FN mitrailleurs het leger 'omrandend' Schwartzlose huls , of de gewoon Duitse model gebruikt.
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Kleur/Verf sleutels bij NL mitraileurs banden

Bericht door ammo »

Schwartzlose7.9 schreef:Weet eimand precise de kleur sleutels bij leger en LVA (Luchtmacht) mitrailleurs tijdens de mei dagen/vooroorlogsperiod?

Het lijkt wat verwarrend , als de LVA M36 FN mitrailleurs het leger 'omrandend' Schwartzlose huls , of de gewoon Duitse model gebruikt.
Lijkt niet verwarrend, is het ook, Wat wil je weten?
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Schwartzlose7.9
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2012, 16:52

Re: Kleur/Verf sleutels bij NL mitraileurs banden

Bericht door Schwartzlose7.9 »

Ik bedoel dat ik weet dat de Leger bij de .303 Vickers en Scwartzlosen , de engelse kleuren volgde.

Bij de FN 36 Brownings kan ik niets daarover opduiken.

Het leger al bezIg met 6.5 mm Lewis, .303 en 7.9 x 57R Vickers en Schawartzlose mitraileurs was.

Bij de opslagplatsen , het herbewapening wel een nachtmerrie-stadt zou konden zijn.

Dus, gebruikte de LVA de Schwartzlose of Duitse model 7.9 mm huls ?
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Kleur/Verf sleutels bij NL mitraileurs banden

Bericht door ammo »

Schwartzlose7.9 schreef:Ik bedoel dat ik weet dat de Leger bij de .303 Vickers en Scwartzlosen , de engelse kleuren volgde.

Bij de FN 36 Brownings kan ik niets daarover opduiken.

Het leger al bezIg met 6.5 mm Lewis, .303 en 7.9 x 57R Vickers en Schawartzlose mitraileurs was.

Bij de opslagplatsen , het herbewapening wel een nachtmerrie-stadt zou konden zijn.

Dus, gebruikte de LVA de Schwartzlose of Duitse model 7.9 mm huls ?


De Vickers M, 018 gebruikte vanaf 1918 tot 1940 de .303 patroon (Brits), maar vanaf 1935 werden geleidelijk aan 800 landmacht wapens,naar het nederlandse kaliber 7,9x57R omgebouwd

De schwarzlose gebruikte tot 1925 de 6,5x53,5R patronen,na 1925 werden de wapens omgebouwd voor 7,9x57R patronen.
En nee de schwarzlose gebruikte geen duits model patroon.

De FN 36 waren er in 2 kalibers. 7,7 mm voor toestellen in nederlands indie, en 7,9 mm, voor toestellen in nederland.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie