Saskatoon Light Infantry MG, Regina Rifles en Princess Louis

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
yente
Lid

Saskatoon Light Infantry MG, Regina Rifles en Princess Louis

Bericht door yente »

Hallo iedereen,
Ik kreeg de vraag of ik onderstaande vraag hier wou posten:

"Ik zou graag wat meer te weten komen over de Saskatoon Light Infantry MG, Regina Rifles en Princess Louise Fusiliers
qua uniformering, capbadges, en divisie embleem kleur, Arms of service stripes (de hele verfwinkel op het uniform eigenlijk.)

Want bij mijn oma thuis logeerden Canadezen.
De familie zegt dat hij bij het Saskatoon Light Infantry was ingedeeld. Maar ik heb een foto van de jongeman waarop hij staat met een capbadge die ik zou toewijzen aan het Princess Louise Fusiliers. Daarom zou ik graag wat meer info beschikken over beide eenheden.
De vraag voor de Regina Rifles is omdat de bij mijn grootmoeders gelogeerde man een broer had bij de Regina's. "

Alvast bedankt!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Erik
Beheerder
Beheerder
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Saskatoon Light Infantry MG, Regina Rifles en Princess L

Bericht door Erik »

Yente,

het CAN Saskatoon Regt LI is het zusterregiment van de Kings Own Yorkshire Light Infantry (KOYLI). Van dit regiment hebben ze o.a. het groene jagerskoord (lanyard) overgenomen die je bij beide regimenten dus tegenkomt, zowel in WO1 als WO2.

KOYLI heeft haar museum in Doncaster, als je mailt krijg je antwoord!

Daarnaast heeft het regiment een eigen website: http://www.saskatoonlightinfantry.org/
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Saskatoon Light Infantry MG, Regina Rifles en Princess L

Bericht door ammo »

yente schreef:Hallo iedereen,
Ik kreeg de vraag of ik onderstaande vraag hier wou posten:

"Ik zou graag wat meer te weten komen over de Saskatoon Light Infantry MG, Regina Rifles en Princess Louise Fusiliers
qua uniformering, capbadges, en divisie embleem kleur, Arms of service stripes (de hele verfwinkel op het uniform eigenlijk.)

Want bij mijn oma thuis logeerden Canadezen.
De familie zegt dat hij bij het Saskatoon Light Infantry was ingedeeld. Maar ik heb een foto van de jongeman waarop hij staat met een capbadge die ik zou toewijzen aan het Princess Louise Fusiliers. Daarom zou ik graag wat meer info beschikken over beide eenheden.
De vraag voor de Regina Rifles is omdat de bij mijn grootmoeders gelogeerde man een broer had bij de Regina's. "

Alvast bedankt!
Mvg Yente
Ik zou zeggen , plaats de foto even.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie