Niet te vergeten dat een Bataljon weer deel uitmaakt van een regiment en dat compagniën bestaan uit pelotons.Joep schreef:Tip :
Verdiep je in de verschillende legers, die bestaan weer uit divisies, die bestaan weer uit brigades, die weer uit bataljons, bataljons uit compagniën etc.
Zo krijg je voor jezelf een makkelijk overzicht die uiteindelijk leiden tot de Bataljons die je zoekt.
Bataljons etc.
Re: Bataljons etc.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
-
- Lid
Bedankt voor de tips in ieder geval. Ben nu bezig met uitwerken van AAR van engels naar nederlands. daartussenin staan ook her en der wat links naar websites ed.
-
- Lid
We zijn momenteel enige tijd verder en heb me toegespitst op 1 bepaalde divisie.
Ben me sinds begin dit jaar aan het verdiepen in de Amerikaanse 4th Infantry Division.
Ik heb hiervan sinds een tijdje een grote samenvatting van 120 paginas van de AAR. Momenteel ben ik in gevorderd stadium deze wat uit te werken met de dagen en plaatsen waar hun gevochten hebben.
Zodra dit is uitgewerkt ga ik weer verder met uitwerken van de plaatsen waar hun gevochten hebben.
Ook ben ik sinds een week adoptant van een graf en een naam op Henri Chapelle in Belgie.
Ben me sinds begin dit jaar aan het verdiepen in de Amerikaanse 4th Infantry Division.
Ik heb hiervan sinds een tijdje een grote samenvatting van 120 paginas van de AAR. Momenteel ben ik in gevorderd stadium deze wat uit te werken met de dagen en plaatsen waar hun gevochten hebben.
Zodra dit is uitgewerkt ga ik weer verder met uitwerken van de plaatsen waar hun gevochten hebben.
Ook ben ik sinds een week adoptant van een graf en een naam op Henri Chapelle in Belgie.
-
- Lid
Weer een korte update.
Via de mail alle regiments boeken mogen ontvangen waar ik veel werk uit kan halen.
De website is in beginnende fase met opbouw van de lay out.
Groeten Danny
Via de mail alle regiments boeken mogen ontvangen waar ik veel werk uit kan halen.
De website is in beginnende fase met opbouw van de lay out.
Groeten Danny