Hey allemaal
Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )
Cheers,
R.
Britse Airborne
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Re: Britse Airborne
WAT?Airborne.rob.1944 schreef:Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )
Adem in - adem uit.
Wat is je vraag?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
- Gijscollector
- Lid
Idd, moeilijk te volgen...
Maar aan de hand van wat ik er uit op heb kunnen maken:
- Oversmock = niet van toepassing, werden volgens mij alleen nog maar bij trainingen gebruikt...?
- smallpack zit vast aan je normale webbing uitrusting en Bergen rugzak is niet van toepassing lijkt mij
- zwemband kon over je complete kleding+ uitrusting gedragen worden indien aanwezig.
Maar wat je in hemelsnaam met "Met overheen bedoel ik over de benen" bedoelt?
Lijkt mij lastig lopen als je een smallpack, Bergen of zwemband over je benen moet dragen...?

- Oversmock = niet van toepassing, werden volgens mij alleen nog maar bij trainingen gebruikt...?
- smallpack zit vast aan je normale webbing uitrusting en Bergen rugzak is niet van toepassing lijkt mij
- zwemband kon over je complete kleding+ uitrusting gedragen worden indien aanwezig.
Maar wat je in hemelsnaam met "Met overheen bedoel ik over de benen" bedoelt?

"Op den bresch voor Nederland"
- Mallory
- Lid
- Jan Klaassen
- Lid
Airborne.rob: zoals je ziet zijn er genoeg leden die je vraag willen beantwoorden. Zou je misschien, om hen dat ook mogelijk te maken, je eerste post willen aanpassen zodat deze beter leesbaar wordt? Of anders nog even duidelijk je vraag herhalen. Want ook ik kan er bijna geen touw aan vastknopen...Airborne.rob.1944 schreef:Hey allemaal
Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )
Cheers,
R.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Nick-H
- Lid
Jan Klaassen schreef:Airborne.rob: zoals je ziet zijn er genoeg leden die je vraag willen beantwoorden. Zou je misschien, om hen dat ook mogelijk te maken, je eerste post willen aanpassen zodat deze beter leesbaar wordt? Of anders nog even duidelijk je vraag herhalen. Want ook ik kan er bijna geen touw aan vastknopen...Airborne.rob.1944 schreef:Hey allemaal
Cheers,
R.