Britse Airborne

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Airborne.rob.1944
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2013, 10:20

Britse Airborne

Bericht door Airborne.rob.1944 »

Hey allemaal

Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )

Cheers,
R.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Britse Airborne

Bericht door Erik »

Airborne.rob.1944 schreef:Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )
WAT?

Adem in - adem uit.
Wat is je vraag?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Britse Airborne

Bericht door Gijscollector »

Idd, moeilijk te volgen... :shock: Maar aan de hand van wat ik er uit op heb kunnen maken:
- Oversmock = niet van toepassing, werden volgens mij alleen nog maar bij trainingen gebruikt...?
- smallpack zit vast aan je normale webbing uitrusting en Bergen rugzak is niet van toepassing lijkt mij
- zwemband kon over je complete kleding+ uitrusting gedragen worden indien aanwezig.

Maar wat je in hemelsnaam met "Met overheen bedoel ik over de benen" bedoelt? :shock: Lijkt mij lastig lopen als je een smallpack, Bergen of zwemband over je benen moet dragen...?
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Britse Airborne

Bericht door Mallory »

Ik denk dat interpunctie hier al een hoop kan helpen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Britse Airborne

Bericht door Jan Klaassen »

Airborne.rob.1944 schreef:Hey allemaal

Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )

Cheers,
R.
Airborne.rob: zoals je ziet zijn er genoeg leden die je vraag willen beantwoorden. Zou je misschien, om hen dat ook mogelijk te maken, je eerste post willen aanpassen zodat deze beter leesbaar wordt? Of anders nog even duidelijk je vraag herhalen. Want ook ik kan er bijna geen touw aan vastknopen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: Britse Airborne

Bericht door Nick-H »

Jan Klaassen schreef:
Airborne.rob.1944 schreef:Hey allemaal

Zoals de meeste van jullie weten hadden de Britse Airborne en Gliderborne zodat ze makkelijker uit hun parachute harnas konden komen zonder dat de bepakking bleef hangen of dat als ze glider infantery of glider pilots waren dat ze niet in hun stoel bleven hangen maar hier is mijn vraag je has dus je gewone T37 webbing set je Small pack met daarin je regencape en. Boven op je small pack als airborne of gliderborne je gas cape verder had je behalve je BD en Smock oom dus de oversmock voor over je bepakking maar werd de zwemband en smallpack of bergen daar ook overheen gedragen? (Met overheen bedoel ik over de benen )

Cheers,
R.
Airborne.rob: zoals je ziet zijn er genoeg leden die je vraag willen beantwoorden. Zou je misschien, om hen dat ook mogelijk te maken, je eerste post willen aanpassen zodat deze beter leesbaar wordt? Of anders nog even duidelijk je vraag herhalen. Want ook ik kan er bijna geen touw aan vastknopen...
_/-\o_
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Plaats reactie