Deze foto's heb ik gemaakt op een oud militair oefen terrein in Aachen, Brand Duitsland. Ben ze per toeval tegen gekomen. Alleen kan ik even niet zeggen om welke tanks het hier gaat, mss dat iemand van jullie mij meer uitleg kan geven?
(Verlaten) oefenterreinen liggen vol met pansterwrakken... Ideale referentiepunten en schuilplaatsen...Joep schreef:Dat'ie tank nooit is opgeruimd o.i.d. verbaasd me.
Er staan er in totaal 4 stuks. Ze zijn zelfs open dat je erin kunt. zeer mooi gebied daar.Joep schreef:Dat'ie tank nooit is opgeruimd o.i.d. verbaasd me.
Klopt, een M48 heeft ook meer toprollers. Raar dat ze nog steeds niet geruimd zijn. Oefenterrein Vogelsang hebben ze helemaal leegetrokken en maakt nu deel uit van Naturpark Eifel.johan willaert schreef:Gezien de mitrailleurspositie voor de bijrijder, eerder een M47 Patton...
Ex Belgisch leger, dat in Aachen Brand gestationeerd was tot in de jaren 90 van de vorige eeuw
Geweldig he! Gereedmaken op de Walberhof, gevechten en overnachtingen om en in Wolseiffen, mortierschieten op de Michaelsberg, KKW en 25mm schieten over de Urftsee, klimmen midden in de nacht tegen de Urttalsperre, urenlang omtrekkende bewegingen maken aan de westzijde van het zuidelijk deel, en koud! KOUD!johan willaert schreef:Aaah Vogelsang... Meer zweet, minder bloed...
Wat een herinneringen...
Er zijn er hier een paar met nostalgieErik schreef:Geweldig he! Gereedmaken op de Walberhof, gevechten en overnachtingen om en in Wolseiffen, mortierschieten op de Michaelsberg, KKW en 25mm schieten over de Urftsee, klimmen midden in de nacht tegen de Urttalsperre, urenlang omtrekkende bewegingen maken aan de westzijde van het zuidelijk deel, en koud! KOUD!johan willaert schreef:Aaah Vogelsang... Meer zweet, minder bloed...
Wat een herinneringen...
Scheldekamp, kazerne van Doorn, Salle de carte, "alleen schieten in buien", man wat een tijd!