Ik wil graag een amerikaans pak met extra's van de airborne division kopen (zoals een garand Koppel en dergelijken) maar ik weet niet helemaal wat ik dan moet kopen, waar ik het moet kopen en hoeveel het gaat kosten...

mvg,
Nick
Als je wilt re-enacten, ok. Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.NickDucati schreef:Een origineel zal wel wat kosten dus ik denk een reproductie want zoveel geld heb ik ook weer niet ( ben pas 14 :p ) en ik wou een airborne uniform van de 101ste uit 1944 ofzo ( D-Day )
Nickducati heeft het geen enkel moment gehad over verzamelen. Hij wil gewoon een Amerikaanse outfit kopen, het liefst repro. Hij "vergooit" dus geen geld; dit is gewoon zijn doel! Kan hij beter doen dus dan vergooien aan authentiek, waar hij nu niets mee kan.Mr Mojo Risin schreef:Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Naar mijn mening is repro geldverspilling als je het gewoon op een pop wilt zetten. Even nutteloos als kleren die je koopt om ze daarna maar gewoon in de kast te hangen. Origineel kost heel wat maar repro is ook niet goedkoop.Erik schreef:Nickducati heeft het geen enkel moment gehad over verzamelen. Hij wil gewoon een Amerikaanse outfit kopen, het liefst repro. Hij "vergooit" dus geen geld; dit is gewoon zijn doel! Kan hij beter doen dus dan vergooien aan authentiek, waar hij nu niets mee kan.Mr Mojo Risin schreef:Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Ik denk dat Nickducatie wel graag een origineel wil kopen maar omdat t hem te duur is zal het een repro gaan worden, dit begrijp ik tenminste uit zijn woorden. Hij heeft mi nog niet echt een idee voor ogen wat hij precies wil en daarom zou ik zeggen lezen, oriënteren en daarna eens gaan kijken wat hij nu precies wil gaan verzamelen..Erik schreef:Nickducati heeft het geen enkel moment gehad over verzamelen. Hij wil gewoon een Amerikaanse outfit kopen, het liefst repro. Hij "vergooit" dus geen geld; dit is gewoon zijn doel! Kan hij beter doen dus dan vergooien aan authentiek, waar hij nu niets mee kan.Mr Mojo Risin schreef:Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Tuurlijk, dat is het ook, dat slaat ook nergens op: repro is er om te dragen of in het gunstigste geval al "opvuller". Tenzij je die hard verzamelaar bent van repro-artikelen en daar zijn er bij mijn weten (buiten de living historymensen) maar een paar van. Die doen dat voornamelijk om de kwaliteiten van repro's te onderzoeken.Mr Mojo Risin schreef: Naar mijn mening is repro geldverspilling als je het gewoon op een pop wilt zetten. Even nutteloos als kleren die je koopt om ze daarna maar gewoon in de kast te hangen. Origineel kost heel wat maar repro is ook niet goedkoop.