Portugees contract K98

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adri
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jan 2015, 21:26
Locatie: Rotterdam

Portugees contract K98

Bericht door Adri »

Kenners en verzamelaars,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een nette nummer gelijke K98. Geproduceerd door Mauser, met portugees Crest. Ik ben inmiddels aardig op de hoogte van alle "ins and outs" betreffende dit geweer. De contract bouw van deze geweren, waardoor er echt mauserfabrik op de kast staat i.p.v. de veel gebruikte coderingen e.d. Maar waar ik geen duidelijkheid over kan vinden, is de ( voor mij ontbrekende ) riem. Ik heb een foto bijgevoegd van een soort gelijk geweer, maar naar mijn idee heeft deze, ondanks de andere achter bevestiging toch de gewone K98 riem? Ik zie, de frog ontbreekt, omdat de riem niet door de kolf heen gaat.

Zijn er mensen die mij meer over de riem, of andere interessante details kunnen vertellen?

Ciney militaria staat weer voor de deur, ik hoop daar een bijhorende riem te kunnen vinden.

Alvast dank,

Adri
k98.jpg
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Portugees contract K98

Bericht door racefiets »

Als ik het plaatje zo zie dan is het een type bevestiging die ook al tijdens WO1 in gebruik was.
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Re: Portugees contract K98

Bericht door ZEN.45 »

Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Portugees contract K98

Bericht door John8 »

Sorry, maar de link van Zen.45 is volgens mij niet correct.

Die riem is voor het type "kropatschek" voor portugees contract.

De riem die je wel nodig hebt, heeft wel nog zo'n extra metalen klemmetje nodig.
Zoals racefiets opmerkt, dat is gelijkaardig als van de Gew88 en Gew98 (export).
Gebruikersavatar
Adri
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jan 2015, 21:26
Locatie: Rotterdam

Re: Portugees contract K98

Bericht door Adri »

Hartelijk dank! Op veel afbeeldingen lijkt het inderdaad een nagenoeg de zelfde riem als de "gewone " K98. Ik ga op zoek!
Plaats reactie