Info waffen-SS eenheden gezocht ?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Roy99
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:47

Info waffen-SS eenheden gezocht ?

Bericht door Roy99 »

Beste leden,

Ik heb in een eerdere post van mij een vraag gesteld over hoe ik informatie kon opvragen van een persoon die in de Tweede Wereldoorlog aan de kant van de Duitsers meevocht. Ik heb van een hoop leden hulp gehad en heb uiteindelijk afgelopen week een brief gehad uit Duitsland met de gewenste informatie. Ik zou nu graag willen weten wat deze eenheden precies hebben gedaan tijdens de oorlog, na het googelen van de namen van de eenheden kwam ik eigenlijk niet verder. Nu hoop ik dat er iemand is die mij misschien wel wat meer info kan geven of hoe ik dit kan opzoeken ? Ik zal in dit bericht alle info plaatsen die in de brief vermeld staat. Mochten er leden zijn die het hele bijbehorende verhaal willen lezen kan dit in een van mijn eerder berichten ( viewtopic.php?f=19&t=38409 ).


Informatie uit de brief: Ik lees in de brief dat hij in het "Ersatz Kompanie Freiwilligen Legion Flandern" heeft gediend, nu lijkt mij dit een Belgische tak van de SS. Ik vind dit persoonlijk een beetje apart omdat dit dus Belgisch is en hij een Nederlander was. Zijn er misschien leden die dit kunnen toelichten en misschien ook wat meer informatie kunnen geven over hoe ik meer info kan krijgen over zijn eenheden en wat deze gedaan hebben tijdens de oorlog ? Ik zal hieronder alle namen zetten van de eenheden, locaties etc zoals het in de brief vermeld staat.

Erkennungsmarke: -1218- Ers. Kp. Freiw. Leg. Flandern (Ersatz Kompanie Freiwilligen Legion Flandern)

Truppenteile: It. Meldung vom 13.07.1943 Genesenden Zug / SS-Sturmbrigade- Langenmark Breslau.
vom 23.03.1944 11. SS- Freiwilligen Sturmbrigade Langenmark.

Alvast bedankt voor alle reacties en hulp.

~Roy
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Info waffen-SS eenheden gezocht ?

Bericht door davy »

Die vraag over Vlaamse eenheden kan je misschien beter op dit forum zetten:
http://www.lowlandsmilitaria.be/forums/ ... earchid=40
Daar zitten een aantal gasten die daar veel over weten.
Roy99
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:47

Re: Info waffen-SS eenheden gezocht ?

Bericht door Roy99 »

Beste Davy, bedankt voor de tip ik ga er gelijk naar kijken.

~Roy
Plaats reactie