Nederlandse SS training

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Guido
Lid

Nederlandse SS training

Bericht door Guido »

Hallo,

weet iemand zo foto's te staan van Nederlandse SS in training. voornamelijk foto's waar ze de MAS 1936 gebruiken!

Online of scans will do!

alvast bedankt!

mvg

Guido
Laatst gewijzigd door Guido op 10 mar 2005, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Guido,

Wat bedoel je? Kan het persoonlijk niet volgen wat je bedoeld??
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Sorry, nu moet het duidelijk zijn :) het woordje ik hoorde er niet.

nogmaals ik ben opzoek naar foto's van Nederlandse SS'ers in training met de MAS 1936
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Dit vind ik een leuke foto over de training van Nederlandse vrijwilligers voor de Waffen-SS

Afbeelding
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Thanks Michael!

Als er nog meer foto's opduiken van Nederlanders in training. Vooral van de bekende opnamens met de MAS 1936. (Kan ze nergens vinden!)
petain
Lid

Bericht door petain »

Het is ook hoogst onwaarschijnlijk dat je foto's zult vinden waar ss-ers gebruikmaken van de mas 36. Al in de opleiding werd de K98 gebruikt. En als ze incidenteel al gebruikt zouden zijn zullen ze om propagande reden niet gefotogrefeerd zijn. Ondenkbaar germaanse elite troepen met een Frans wapen. Wel is dit wapen uitgereikt aan de NSKK en de RAD.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Ik zal nog eens kijken of ik die docu kan vinden! want weet haast zeker dat het Nederlandse SS was.

maar hoe je dat zo brengt, klinkt wel erg logisch! Maar ik zal toch nog even onderzoek plegen.
petain
Lid

Bericht door petain »

Ja, wanneer je die vind. meld het mij dan aub want ik ben wel benieuwd.
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Hier is een foto uit een brocure van mij over Nederlandse vrijwilligers, waarscheinlijk zoals de meeste foto's getrokken op de training. Ik zie daar een M.G. op de voorgrond liggen maar welk wapen de andere gebruiken is mij niet echt duidelijk.

Afbeelding

Michael
PathFindeR
Lid

Bericht door PathFindeR »

MG34 om precies te zijn,
mooie foto!
Where words fail, Music speaks
CC - Pete
Lid

Bericht door CC - Pete »

Foto's van ss'ers met de MAS36 zijn mij ook niet bekend. Ik neem aan dat je zeker weet dat de nederlandse SS dit wapen gebruikte?
Overigens heeft de zeldzaamheid niets te maken met propagandistische redenen; SS maakte voornamelijk gebruik van 'Fremdengeraet', net zoals vele andere duitse eenheden en het lijkt me lastig foto's maken van SS'ers met K98k's of MG34's als ze die tijdens het uitvoeren van hun heldendaden niet hadden... Er werden bijv. meer dan 11 miljoen buitgemaakte geweren door de As in gebruik genomen.
Hieronder een link naar een fotootje van een duitser met MAS36:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ight=mas36
http://forum.axishistory.com/ Vraag het hier eens.
Dulce Bellum Inexpertis
- Erasmus
vlim
Lid

Bericht door vlim »

Het tuig aan het trainen. Oud kranteknipsel.

Ik wil wel verzoeken om deze niet te kopieren of te verspreiden zonder mijn toestemming. Vind 't niet leuk om dit soort spul op pro-SS of andere zutsites op te zien duiken.

Afbeelding
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Waarom nou weer zo'n opmerking, het 'tuig' :?
jan willem
Lid

verdiep je eens....

Bericht door jan willem »

wat meer in de materie en de mensen en de periode van toen! Heb niet al direct een oordeel klaar omdat je in de tijd van vandaag leeft! :?

En als je dit soort foto's niet geplaatst wilt zien worden dan moet je hem al helemaal niet plaatsen en dan al helemaal niet zonder een bron vermelding.

Oordeel geven is zo verschrikkelijk makkelijk maar je eens echt verdiepen in geschiedenis "ho maar..... :!:

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Guido
Lid

Bericht door Guido »

CC - Pete schreef:Foto's van ss'ers met de MAS36 zijn mij ook niet bekend. Ik neem aan dat je zeker weet dat de nederlandse SS dit wapen gebruikte?
Overigens heeft de zeldzaamheid niets te maken met propagandistische redenen; SS maakte voornamelijk gebruik van 'Fremdengeraet', net zoals vele andere duitse eenheden en het lijkt me lastig foto's maken van SS'ers met K98k's of MG34's als ze die tijdens het uitvoeren van hun heldendaden niet hadden... Er werden bijv. meer dan 11 miljoen buitgemaakte geweren door de As in gebruik genomen.
Hieronder een link naar een fotootje van een duitser met MAS36:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ight=mas36
http://forum.axishistory.com/ Vraag het hier eens.
Bedankt voor de informatie! Nou ik heb enige tijd geleden toch die docu gezien waar ze de MAS36 gebruikte voor exersitie. Maar nu begin ik toch sterk te twijfelen. Maar goed, ik zal eens na kijken!
Plaats reactie