Nederlandse SS training

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

vlim schreef:Het tuig aan het trainen. Oud kranteknipsel.

Ik wil wel verzoeken om deze niet te kopieren of te verspreiden zonder mijn toestemming. Vind 't niet leuk om dit soort spul op pro-SS of andere zutsites op te zien duiken.

Afbeelding
Misschien is het handig als je je naam er groot op zet, mensen die deze foto graag op hun site willen doen dat heus wel ook al verzoek jij vriendelijk het niet te doen!! :D
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
vlim
Lid

Bericht door vlim »

Beste Felix,

Hou het er maar op dat ik nog wat vertrouwen in de mensheid heb :)
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Zodra er iets op staat dat te maken heeft met de SS vrees ik dat je dat vertrouwen snel gaat verliezen :wink: (zeker als je op engelse fora post...)
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Sbf.Koch schreef:Waarom nou weer zo'n opmerking, het 'tuig' :?
Nou, je kan ze nu niet bepaald schatjes noemen na wat ze mensen allemaal hebben aangedaan
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Het wil niet zeggen dat als je bij de SS zat dat je meteen deel hebt genomen aan massamoorden en/of andere oorlogsmisdaden!!!
Opgeheven account 1427

Juist. Ik ga een russische soldaat toch ook niet meteen verkrachter noemen? Of een Amerikaan Abu? Vond het gewoon een flauwe opmerking, weer in de trend van 'laten we de SS'ers allemaal lekker negatief benaderen'. Daar word ik een beetje tuureluurs van.

Maar goed, back on topic.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Sbf.Koch schreef:Juist. Ik ga een russische soldaat toch ook niet meteen verkrachter noemen? Of een Amerikaan Abu? Vond het gewoon een flauwe opmerking, weer in de trend van 'laten we de SS'ers allemaal lekker negatief benaderen'. Daar word ik een beetje tuureluurs van.
Nee,laten we de SS'ers eens lekker positief benaderen... :|

Het tuig is misschien het foute woord,maar ik vind niet dat je de SS in het algemeen als 'positief' mag benaderen.

MO
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

101st Michiel schreef:Nou, je kan ze nu niet bepaald schatjes noemen na wat ze mensen allemaal hebben aangedaan
Misschien dat jij even op een rijtje kan zetten wat de Nederlandse SS-ers de mensen allemaal hebben aangedaan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

robin.h schreef:Nee,laten we de SS'ers eens lekker positief benaderen... :| Het tuig is misschien het foute woord,maar ik vind niet dat je de SS in het algemeen als 'positief' mag benaderen.
Wie doet dat dan, positief benaderen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Harro schreef: Wie doet dat dan, positief benaderen?
Wil ik ook wel eens weten...?

Als ik zeg dat het constant negatief benaderen van een groep (in dit geval de [nederlandse] SS-ers} me de neus uithangt, wil dat niet zeggen dat je ze dan maar positief moet benaderen. Het hoeft toch niet altijd meteen het tegenovergestelde te zijn?

Ik wil nu eens dat mensen wat objectiever naar dit soort beladen onderwerpen gaan kijken, in plaats van 'pure elite-troepen' of 'het tuig'. Is dat nu zo moeilijk?
Niwde
Lid

Bericht door Niwde »

Ik zal maar gewoon on-topic blijven al jeuken mijn vingers om nader in te gaan op het zwart-wit denkpatroon dat bij sommigen nog steeds lijkt te overheersen.

Nederlandse SS-vrijwilligers met de MAS 1936 ? Dan moet het welhaast om troepen van de Landwacht of Landstorm Nederland gaan. Het is bekend dat deze eenheden veel gebruik maakten van Franse Beutewaffen.

Gr.
Edwin
vlim
Lid

Bericht door vlim »

Wat bovenstaande foto aantoont is dat de NL-vrijwilligers ('het tuig' :), sorry) toegang hadden tot de normale dienstwapens, in dit geval de P08.

Vooralsnog is er geen hard bewijs voor specifieke SS-versies van de P08, alhoewel er verwoede pogingen gedaan worden om deze versie 'te maken'....

Wat wel opvalt is dat menig SS-er beschikte over een commerciele Parabellum, dus eentje met een Mauser-logo op de toggle, in plaats van de gebruikelijke militaire coderingen (byf, S/42, 42, etc..). Dit is waarschijnlijk het gevolg van het combineren van SS-eenheden en politie-eenheden.

Ik zou verwachten dat zeker de waffen-SS gewoon met dezelfde wapens, dus met militaire coderingen, rondliep als de reguliere militairen.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Niwde schreef:Ik zal maar gewoon on-topic blijven al jeuken mijn vingers om nader in te gaan op het zwart-wit denkpatroon dat bij sommigen nog steeds lijkt te overheersen.

Nederlandse SS-vrijwilligers met de MAS 1936 ? Dan moet het welhaast om troepen van de Landwacht of Landstorm Nederland gaan. Het is bekend dat deze eenheden veel gebruik maakten van Franse Beutewaffen.

Gr.
Edwin
Edwin,

kan je me meer vertellen over het feit dat deze eenheden veel gebruikt maakten van Franse wapens?

Maar ik heb het dus juist gezien op de beelden? Ik had ook vernomen dat deze beelden in de buurt van grave etc zijn gemaakt kan dat kloppen?
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Sbf.Koch schreef:Juist. Ik ga een russische soldaat toch ook niet meteen verkrachter noemen? Of een Amerikaan Abu? Vond het gewoon een flauwe opmerking, weer in de trend van 'laten we de SS'ers allemaal lekker negatief benaderen'. Daar word ik een beetje tuureluurs van.

Maar goed, back on topic.

kan iemand mij vertellen wat abu is of wat het betekend ??
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ontopic is ver te zoeken hier in dit topic.
Plaats reactie