gas in wo2?
-
- Lid
gas in wo2?
is er tijdens de 2de wereldoorlog nog veel gas gebruikt op het slagveld ?
ik verzamel brits en canadees
-
- Lid
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
Er is geen gas ingezet tijdens veldslagen in WO2, maar er lag wel strijdgas opgeslagen voor eventueel gebruik. Hitler had aardig wat smerige types achter de hand, zoals Sarin.
Ik heb ooit een artikel gezien over gisgas wat ontsnapt was tijdens een bombardement in een Italiaanse havenstad. Daar zou de bevolking aardig onder geleden hebben. Hier kan ik zo snel geen info meer over vinden.
Belton Cooper meldt in DeathTraps dat op een gegeven moment een aantal Duitse soldaten zich wilde overgeven maar dat niet durfde omdat ze een Gifgasopslagplaats bewaakten. Ze waren bang dat als zij die onbeschermd achterlieten het verzet het gas zouden gebruiken en de Duitsers de schuld zouden geven.
Ik heb ooit een artikel gezien over gisgas wat ontsnapt was tijdens een bombardement in een Italiaanse havenstad. Daar zou de bevolking aardig onder geleden hebben. Hier kan ik zo snel geen info meer over vinden.
Belton Cooper meldt in DeathTraps dat op een gegeven moment een aantal Duitse soldaten zich wilde overgeven maar dat niet durfde omdat ze een Gifgasopslagplaats bewaakten. Ze waren bang dat als zij die onbeschermd achterlieten het verzet het gas zouden gebruiken en de Duitsers de schuld zouden geven.
In Tabulas Argenteas Refero
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
- Simon
- Lid
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad Simon, de panzerbukspatronen met traangas. De bedoeling was dat de patroon een voertuig binnendrong en daar het traangas losliet. De bemanning werd dan gedwongen om het voertuig te verlaten.
Is natuurlijk geen gifgas, maar wel chemische oorlogsvoering.
Ik weet ook niet hoe succesvol dit wapen was. Zeker niet tegen tanks, maar misschien tegen lichte panzervoertuigen.
Ik weet ook niet hoe succesvol dit wapen was. Zeker niet tegen tanks, maar misschien tegen lichte panzervoertuigen.
In Tabulas Argenteas Refero
-
- Lid
nou... de kijkgaten van de T-34 zijn behoorlijk groot.Mr_Flibble schreef:Inderdaad Simon, de panzerbukspatronen met traangas. De bedoeling was dat de patroon een voertuig binnendrong en daar het traangas losliet. De bemanning werd dan gedwongen om het voertuig te verlaten.

- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
- smaug
- Lid