Duitse UFO's! Bestaan ze, of niet?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Duitse UFO's! Bestaan ze, of niet?

Bericht door k98s »

Ik geloof niet echt in ufo's maar dit schijnt een geheim duits wapen te zijn geweest wat eigenlijk niet ontwikkelt is (oa Haunebu 2)? Ik weet er niet veel over maar degene die wel wat erover weet kan het hier zetten.
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Ik heb dat ook al eens gelezen maar om eerlijk te zijn geloof ik er geen barst van. Helemaal idioot dat zoiets voor de SS ontwikkeld zou zijn.
Je kunt er info over vinden op: http://www.kheichhorn.de/html/body_haunebu_1.html
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Een intressant topic over ongeveer hetzelfde onderwerp:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1976&highlight=ufo
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Hier nog een interessant Topic hier omtrent
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... hlight=ufo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat hele "nazi ufo's" verhaal is grote onzin. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
MT
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 apr 2005, 12:32
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MT »

UFO`s voor de Nazi`s, nee ik denk het niet. Waarschijnlijk is het hele verhaal afgeleid van de `Flying Kim`.

P.S.: dat Duitse UFO gedoe wordt wel versterkt in games, zoals bv. Battlefield 1942: Secret Weapons, maar eigenlijk zou je van de titel al wat kunnen afleiden.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Topic is inmiddels opgeschoond.

Willysproject, volgens mij had je niet in de gaten dat je vanaf je eerste post in dit onderwerp al of-topic bezig was. Je gaat discussieren over of een bepaalde divisie wel of niet bestond, terwijl het hier gaat over of er wel of geen duitse ufo's bestonden.

Heren, laat jullie niet zo makkelijk op de kast jagen ;)

Ik hoop dat jullie vanaf nu even aandachtig kunnen lezen waar het hier precies over gaat, om misverstanden zoals er eerder deze avond ontstonden te voorkomen.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Duitse UFO's? Misschien op de tekentafel maar niet in de lucht. Anders had Hitler daar vast een jachtbommenwerper-UFO van gemaakt want snorremans had een obsessie voor die dingen. De Duitsers hadden wel een vooruitstrevend ontwerp van een straaljager in elkaar geknutseld die later door de Amerikanen met veel succes in de Korea-oorlog is ingezet. Dat was de Sabre-86.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Off-topic, maar de Sabre 86 was geen Duits ontwerp.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Enigma
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2005, 11:25
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Enigma »

Harro schreef:Off-topic, maar de Sabre 86 was geen Duits ontwerp.
Officieel niet, maar de Sabre lijkt als twee druppels water op een geheim Duits ontwerp dat de Amerikanen hebben gejat. Zelfde vorm, zelfde revolutionaire plaatsing van de straalmotor. Dat kan geen toeval meer zijn. Kort na de oorlog heeft de Duitse ontwerper Heinemann de Amerikanen versteld doen staan met zijn straaljagerontwerpen die in de praktijk wonderwel bleken te funktioneren. De Amerikanen hadden een achterstand op het gebied van straalmotor- en rakettechnologie dus het is logisch dat ze daarvoor graag bij hun verslagen Duitse vijanden aanklopten toen de koude oorlog in aantocht was. De Russen deden precies hetzelfde en daarmee bleef de balans in evenwicht.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En jij kunt natuurlijk hier een paar blueprints laten zien van dit door de Amerikanen gejatte Duitse ontwerp, niet? Of toch tenminste een betrouwbare bron vermelden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

dan kan je net zo goed zeggen dat de MiG-15 een Duits ontwerp is _/-\o-
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

vincent schreef:dan kan je net zo goed zeggen dat de MiG-15 een Duits ontwerp is _/-\o-
Niet dan?? :P

Ik heb trouwens ook gehoord dat de F-15 Eagle oorspronkelijk van een experimentele straaljager uit 1942, ontworpen door Saoedische ingenieurs in Frans Guyana, stamt. :wink:
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Moet je eens zoeken op : German Moon base :

Het schijnt dat ze daar lopen op gympen
Gebruikersavatar
MT
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 apr 2005, 12:32
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MT »

Gehoord, gehoord, gehoord...
Zo kun je alles bij elkaar speculeren... :)
Deceive, then attack.

Looking for a good avatar
Plaats reactie