Duitse UFO's! Bestaan ze, of niet?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wie belt het busje even?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Haunebu
Lid
Lid

Bericht door Haunebu »

Harro schreef:Wie belt het busje even?
Dat is gefundeerde kritiek!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ja, ik heb geen zin in wéér een herhaling van deze discussie. De gelovigen zijn toch niet voor rede vatbaar. Zoals jij totaal niet ingaat op wat ik net al schreef: er was nooit een SS-Entwicklungsstelle IV.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Haunebu
Lid
Lid

Bericht door Haunebu »

Harro schreef:Ja, ik heb geen zin in wéér een herhaling van deze discussie. De gelovigen zijn toch niet voor rede vatbaar. Zoals jij totaal niet ingaat op wat ik net al schreef: er was nooit een SS-Entwicklungsstelle IV.
Loze beweringen heb ik weinig aan...

Zoek jij maar eens uit wat "Opration High Jump" op zich had.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoezo een loze bewering? Toon maar aan dat er wel een SS-Entwicklungsstelle IV was. Of krijgen we dan de dooddoener van elke conspiracy theorie: het was zo geheim dat er niets van terug te vinden was. Ja, helemaal niets behalve één blauwdruk maar waar die vandaan komt is raadselachtig. Dat is altijd zo'n leuke. Want in de hele SS structuur is helemaal geen spoor van deze Entwicklungsstelle te ontdekken, en in de hele SS Führerliste helemaal niemand die er een functie bekleedde.

Maar ik geef toe, je msn-adres is hilarisch.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wat betreft al die foto's die je toont, als we alles geloven waar een "foto" van bestaat dan heb ik wel wat voor je :mrgreen:

Afbeelding
Haunebu
Lid
Lid

Bericht door Haunebu »

Harro schreef:Hoezo een loze bewering? Toon maar aan dat er wel een SS-Entwicklungsstelle IV was. Of krijgen we dan de dooddoener van elke conspiracy theorie: het was zo geheim dat er niets van terug te vinden was. Ja, helemaal niets behalve één blauwdruk maar waar die vandaan komt is raadselachtig. Dat is altijd zo'n leuke. Want in de hele SS structuur is helemaal geen spoor van deze Entwicklungsstelle te ontdekken, en in de hele SS Führerliste helemaal niemand die er een functie bekleedde.

Maar ik geef toe, je msn-adres is hilarisch.
Jammer dat je niet met betere argumenten komt als de bal proberen terug te kaatsen. Misschien heette de SS E-IV wil VRIL-Gesellschaft? Er zijn meerdere blauwdrukken (kijk maar naar de documentaire UFO das Dritte Reich schlägt zurück), bovendien hoor ik je geen woord reppen over de krantenberichten en de foto's die ik geposted heb. Van Adamski wordt tegenwoordig weinig heel gelaten, 50 jaar geleden was dat een beetje anders. Koningin Juliana heeft hem zelfs nog ontvangen, net als vele andere staatshoofden over de hele wereld. Er zijn ook 6 getuigen die een getuigenverklaring bij een notaris hebben afgelegd waarin zij allen beweren dat zij het object wat Adamski heeft gefotografeerd heeft daadwerkelijk gezien te hebben.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Over de foto's geef ik anders een heel duidelijke mening.

Betere argumenten? "Misschien" heette de afdeling die ze met grote letters op de blauwdruk vermeldden wel anders. Wat is dat voor argument? Moet dat verklaren waarom SS-Entwicklungsstelle IV verder op papier geen spoor heeft achtergelaten? Kom nu toch.

Bal terugkaatsen? Ik vraag jou waarom SS-Entwicklungsstelle IV niet bestond en jij noemt dat een loos argument en begint over een ander project. Dat noem ik pas de bal terugkaatsen. Gewoon mijn vraag negeren en een andere tegenvraag stellen. Dus nogmaals: welke SS'ers hadden functies bij SS-Entwicklungsstelle IV? En kom a.u.b. niet met de afkorting SS-E IV want dat was de afkorting van "Ersatz" op een Erkennungsmarke en heeft niets met "Entwicklung" temaken.

En zo trek je mij toch in de zoveelste herhaling van deze discussie. In hou mij bij de vraag over de Entwicklungsstelle en heb geen zin in alle andere uitgekauwde argumenten.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

En a.u.b. geen verhalen dat de Entwicklungsstelle zich op de Fliegerhorst Wiener Neustadt bevond want ik ken verschillende SS veteranen die daar in de oorlog waren en die hebben daar enkel jachtvliegtuigen en enkele andere heel normale vliegtuigen gezien. Hieronder heel gewone soldaten en een officier van de Leibstandarte (Waffen-SS) die de vliegbasis begin april 1945 drie dagen tegen de Russen verdedigden. In die tijd zou daar volgens de verhalen op het internet nog gewerkt zijn aan de Hanebu.
Haunebu
Lid
Lid

Bericht door Haunebu »

Harro schreef:En a.u.b. geen verhalen dat de Entwicklungsstelle zich op de Fliegerhorst Wiener Neustadt bevond want ik ken verschillende SS veteranen die daar in de oorlog waren en die hebben daar enkel jachtvliegtuigen en enkele andere heel normale vliegtuigen gezien.
Peenemünde en het Jonastal.

Ik ken toevallig iemand wiens vader getuige was van oefeningen met Flugscheiben op Peenemünde. Deze man geloofde de verhalen van zijn vader niet tot hij na de dood van zijn vader bezoek kreeg van een oudmillitair die hem een kist met documenten overhandigde waarin alles wat zijn vader hem verteld had bevestigd werd. Er zijn overigens wel meer weetjes over de WO II die hedentendage het daglicht niet meer kunnen verdragen... Ik zal hier wel een andere thread openen omdat we anders van het thema afdriften.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Geef je geen antwoord op mijn vraag? Dan houdt het hier op. Het is heel simpel: waarom is er niets terug tevinden van SS-Entwicklungsstelle IV en in de Führerliste en Dienstalterliste niets van SS'ers die er een functie hadden? Met vrienden van vaders van vrienden kan ik niets. Broodje aap verhalen kennen altijd de broer van een tante van een vriend van een neefje die iets ongelovelijks meemaakte. "Ik ken toevallig iemand". Als dit je grote hobby is dan kan dat nooit zo "toevallig" zijn natuurlijk.

Die andere weetjes, dat is toch niet weer de basis onder het ijs op Antartica hoop ik? :roll:
Haunebu
Lid
Lid

Bericht door Haunebu »

Harro schreef:Geef je geen antwoord op mijn vraag? Dan houdt het hier op. Het is heel simpel: waarom is er niets terug tevinden van SS-Entwicklungsstelle IV en in de Führerliste en Dienstalterliste niets van SS'ers die er een functie hadden? Met vrienden van vaders van vrienden kan ik niets. Broodje aap verhalen kennen altijd de broer van een tante van een vriend van een neefje die iets ongelovelijks meemaakte. "Ik ken toevallig iemand". Als dit je grote hobby is dan kan dat nooit zo "toevallig" zijn natuurlijk.

Die andere weetjes, dat is toch niet weer de basis onder het ijs op Antartica hoop ik? :roll:
Tja, ik kan net zo veel documenten terug vinden over de SS-E IV als over andere belangrijke aspecten van de WO II. Belangrijke orders schijnen wel vaker mond op mond te zijn gegaan...

Groetjes, Haunebu
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Toon eens één document van de SS-Entwicklungsstelle IV (dus niet de SS-E IV) die zich keurig in een Bundesarchiv bevindt, bijvoorbeeld in Berlijn, Koblenz of Freiburg? Documenten uit privé-verzamelingen kunnen overal vandaan zijn gekomen.

Mondeling: daar gaan we weer, de conspiracy theory - het gebrek aan bewijs gebruiken als bewijs dat het bestond. Mondeling van wie naar wie? Welke SS'ers waren nou betrokken bij de Entwicklungsstelle? Ik moet elke vraag driemaal herhalen geloof ik.
Haunebu
Lid
Lid

Bericht door Haunebu »

oa:
Rudolph von Sebottendorf (Okkultist), Karl Haushofer (Okkultist, Offizier und Japanologe) und Dietrich Eckhard.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ga je nu uit de eerste de beste google hit (klik) drie namen quoten van mannen die in 1919 het Thule-Gesellschaft oprichtten en deze hier opvoeren als SS'ers die 26 jaar later verbonden waren aan SS-Entwicklungsstelle IV?

Rudolf Freiherr von Sebottendorf was nooit in de SS, ontvluchtte Duitsland in 1934, negen jaar voor de datering van de blauwdruk van SS-Entwicklungsstelle IV, en pleegde zelfmoord in Turkije in mei 1945. Hij was daar gedurende de oorlog dubbelagent voor zowel de Duitsers als de Engelsen.

Haushofer was in 1945 76 jaar oud en nooit in de SS. Hij zat de laatste acht maanden van de oorlog in concentratiekamp Dachau. Zijn zoon was namelijk betrokken bij de aanslag op Hitler en moest dit met de dood bekopen.

Dat je Dietrich Eckhard noemt is helemaal mooi. Hij was nooit in de SS en stierf op 26 december 1923, twintig jaar voor de datering van de blauwdruk van SS-Entwicklungsstelle IV en tien jaar voor Hitler aan de macht kwam. Ik ben het met je eens dat het inderdaad heel occult was als hij mondeling orders doorgaf voor SS-Entwicklungsstelle IV.

Wie neem je in de maling? Ik vroeg naar de betrokken SS-officieren.
Plaats reactie