De beste Duitse Tank - wat vind jij?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Inderdaad, de StuG III was geen tank. Net zoals de StuG IV, de JagdPanther, de Bison, de Wespe en de Hummel, de Hetzer en de Heuschrecke was de SuG III een gemotoriseerd kanon. Een gemotoriseerd kanon wordt gekenmerkt door het ontbreken van een (draaiende) koepel.
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 10 jun 2005, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
blue
Lid

Bericht door blue »

gezien de voorwaarde die zijn gegeven in dit topic(post 1), zou ik kiezen voor de tiger I, het bekende fenomeen van onbetrouwbaarheid kunnen we naar mijn mening wel weg gooien, als de Duitsers zich gingen focussen op 1 tank en deze in massa producitie namen. Dit probleem ljikt mij dan snel opgelost. ook het stukje snelheid en mobiliteit wat deze Tiger mist, doet volgens mij ten onder aan de veel grotere gevechtskwaliteiten tegen over de allies hun tanks.
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik ga, op basis van de informatie die ik tot mij genomen heb :), voor de Panzerkampfwagen IV Ausf. F2. Deze upgrade van de Panzer IV had een 75mm KwK 40 L/43 kanon dat vergelijkbaar was met het geschut van de T-34. Bovendien was het opgewassen tegen de Anglo-Amerikaanse tanks op de zandvlaktes van Noord-Afrika.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Zitadelle schreef:Ik ga, op basis van de informatie die ik tot mij een 75mm KwK 40 L/43 kanon dat vergelijkbaar was met het geschut van de T-34.
niet vergelijkbaar, beter :)
Ik heb er geen kracht meer voor
Opgeheven account 1427

vincent schreef:
Zitadelle schreef:Ik ga, op basis van de informatie die ik tot mij een 75mm KwK 40 L/43 kanon dat vergelijkbaar was met het geschut van de T-34.
niet vergelijkbaar, beter :)
Behoorlijk veel beter inderdaad...
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik zal maar eens zoals gebruikelijk alle regeltjes naast me neer leggen en gewoon lekker mijn mening geven.
Weinig onderbouwd, maar heerlijk om te doen.
:)

De Panther D of G. Die zijn gewoonweg prachtig.
Met hun 75mm geschut zijn ze sterk genoeg om (ik geloof) alle geallieerde tanks uit te schakelen. De bepantsering (ook die aan de achterkant; in tegenstelling tot de tiger klasse) is sterk genoeg om op de wat langere afstanden schoten van veel amerikaanse tanks te weerstaan en de draaibare geschutskoepel is uiteraard prachtig (ook dit in tegenstelling tot de tiger klasse) om eventuele snellere pantser-voertuigen het vuur aan de schenen te leggen.

Over massaproductie heb ik weinig te zeggen gezien ik absoluut geen inzicht heb in de productie-kosten en de productie-schema's van nazi-duitsland. Ik zou zeggen: neem wat minder van die rare ovens in productie dat scheelt weer wat staal!

Overigens zijn al mijn opmerkingen gebaseerd op close combat 4.
Dit gaat over het ardennen offensief alwaar een overdaad aan duits materieel het de geallieerde troepen knap lastig heeft gemaakt.

:)
Laatst gewijzigd door Arjen op 20 jun 2005, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Opgeheven account 1427

Paar puntjes:

- Hoe kom je erbij dat de Tiger geen roterende koepel had?
- "Het vuur aan de schenen van de Panzers leggen" ? Waarom zouden ze hun eigen tanks het vuur aan de schenen leggen :?
- Close Combat 4 is een top-spel :wink:
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

- Hoe kom je erbij dat de Tiger geen roterende koepel had?
Hij heeft het misschien over de snelheid waarmee je de koepel kunt laten draaien?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Wittman draaide gewoon z'n hele tank om, dat kan natuurlijk ook :)
Ik heb er geen kracht meer voor
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoe komen we opeens bij Wittmann?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik zag het ff opsommen, Harro:

[SARCASME] Panther - draaiende koepels - tiger - wittmann... duidelijk toch? [/SARCASME]
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Nee, totaal niet. Met of zonder sarcasme. Wie kan hem even uitleggen?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

vincent schreef:Wittman draaide gewoon z'n hele tank om, dat kan natuurlijk ook :)
Of hij draaide z'n kanon 'tachterstevoren. :lol:

Is het niet dat sommige tanks manueel (met draaiwiel) moesten draaien met hun koepel terwijl andere automatisch (met motor) gingen?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Voor zover ik weet waren de torens van alle Duitse tanks automatisch.
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:Voor zover ik weet waren de torens van alle Duitse tanks automatisch.

Met manueel wiel voor als dat automatische systeem uitviel, dacht ik.
Plaats reactie