Mauser K98k VS M1 Garand
-
- Lid
Mauser K98k VS M1 Garand
welk wapen presteerde volgens jullie beter tijdens de 2e wereldoorlog?
de Mauser K98k of de M1 garand?
de Mauser K98k of de M1 garand?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
- Guido
- Lid
of je hier op kunt antwoorden heb ik gemengde gevoelens bij..
gezien je eerst met Duitse en Amerikaanse veteranen moet praten, dan ook nog de objectieve kant dmv van rapportages, eigenschappen van het wapen.
Weet niet of de vergelijking van een grendel wapen en een semi automaat eerlijk is?
en op welk prestatiegebied doel je tevens?
Ik weet zelf alleen van gesprekken met 3 Duitse veteranen, dat ze tevreden waren met hun K98, maar of je dan hier je oordeel van vellen?.
gezien je eerst met Duitse en Amerikaanse veteranen moet praten, dan ook nog de objectieve kant dmv van rapportages, eigenschappen van het wapen.
Weet niet of de vergelijking van een grendel wapen en een semi automaat eerlijk is?
en op welk prestatiegebied doel je tevens?
Ik weet zelf alleen van gesprekken met 3 Duitse veteranen, dat ze tevreden waren met hun K98, maar of je dan hier je oordeel van vellen?.
-
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
-
- Lid
- Tim Y.
- Lid
Naar mijn mening de M1 Garand, het is wat Johan zegt, het is appels met peren vergelijken. De M1 is semi-automatich en heeft meer kogels per patroon. Als je de M1 Garand met de G43 zou vergelijken zou ik nog voor de M1 gaan want de G43 werkte niet altijd zo goed en blokkeerde vaak.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Dat is dus niet helemaal waar, Tim. Die problemen kwamen veel vaker voor bij de G41, bij de G43 waren die problemen teruggebracht tot bijna nul. Wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat de G43 98% van de betrouwbaarheid en gebruiksgemak had t.o.v. de Garand, maar met een aantal extra voordelen zoals een magazijn met 10 kogels, makkelijker te herladen (al helemaal in het midden van een magazijn) en zeer geschikt als scherpschutters-geweer.
- Tim Y.
- Lid
Dan heb ik me vergist. Maar werd de G43 ook ingezet als standaard infanterie wapen of alleen voor sluipschutters? Ik dacht alleen voor sluipschutters, maar ik kan me ook vergissen. Nu ik het zo eens bekijk zou de G43 grote concurrentie voor de M1 zijn geweest.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
- Guido
- Lid
Ik heb met een duitse Scherpschutter gesproken, en hij had geen goede mening over de G43, maar de K98 was duidelijk de favoriet. Dus zo geschikt was het denk ik toch niet als scherschutters geweer. Hoewel dit allemaal wat ik zei erg subjectief was. Maar de G43 vs de M1 is misschien wel een interessant gesprek!
-
- Lid