Mauser K98k VS M1 Garand

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig

Mauser K98k of m1 Garand?

mauser K98k
78
53%
m1 Garand
68
47%
 
Totaal aantal stemmen: 146

Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Joe_Liebgott schreef:M1-garand! Hij is veel krachtiger ALS je het met de Kar vergelijkt. Schiet semi-automatisch de kar is net als bij de springfield dus ook de dicussie aan het begin springfield me de kar vergelijken niet niet met het m1-geweer.
Jaaah!!! W00T in call of duty is hij veeeeeeel beter!!!1!

:roll:

Ooit met een K98 of Garand geschoten?
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Rednas schreef:
Joe_Liebgott schreef:M1-garand! Hij is veel krachtiger ALS je het met de Kar vergelijkt. Schiet semi-automatisch de kar is net als bij de springfield dus ook de dicussie aan het begin springfield me de kar vergelijken niet niet met het m1-geweer.
Jaaah!!! W00T in call of duty is hij veeeeeeel beter!!!1!

:roll:

Ooit met een K98 of Garand geschoten?
Tuurlijk niet (ook al zou ik het zelf wel willen) Maar je ziet het och ook in films en leest het in verslagen dat de m1-garand sneller schoot omdat je bij een kar heel de tijd de kogel er moet uit duwen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Joe_Liebgott schreef:
Rednas schreef:
Joe_Liebgott schreef:M1-garand! Hij is veel krachtiger ALS je het met de Kar vergelijkt. Schiet semi-automatisch de kar is net als bij de springfield dus ook de dicussie aan het begin springfield me de kar vergelijken niet niet met het m1-geweer.
Jaaah!!! W00T in call of duty is hij veeeeeeel beter!!!1!

:roll:

Ooit met een K98 of Garand geschoten?
Tuurlijk niet (ook al zou ik het zelf wel willen) Maar je ziet het och ook in films en leest het in verslagen dat de m1-garand sneller schoot omdat je bij een kar heel de tijd de kogel er moet uit duwen.
Een film is al niet een referentie, maar daarnaast kan iemand die geoefend is redelijk snel achter elkaar met een K98 vuren. Daarnaast schiet je totaal niet nauwkeurig als je met een semi-automaat snel achter elkaar schiet terwijl je met een grendel geweer meer de tijd neem om te richten.
En het blijft natuurlijk appels met peren vergelijken.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

ik heb met mijn stem (k.98 ) de stand net op 50 vs 50 gezet.
maar ik denk niet dat deze poll ooit iets nuttigs oplevert of een uitkomst biedt.
Wat ik wel kan zeggen is dat bij mij de K98 fijner in de hand ligt (en niet in COD, maar ik kan ze thuis wel vergelijken :wink: )
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Rednas schreef:
Joe_Liebgott schreef:
Rednas schreef: Jaaah!!! W00T in call of duty is hij veeeeeeel beter!!!1!

:roll:

Ooit met een K98 of Garand geschoten?
Tuurlijk niet (ook al zou ik het zelf wel willen) Maar je ziet het och ook in films en leest het in verslagen dat de m1-garand sneller schoot omdat je bij een kar heel de tijd de kogel er moet uit duwen.
Een film is al niet een referentie, maar daarnaast kan iemand die geoefend is redelijk snel achter elkaar met een K98 vuren. Daarnaast schiet je totaal niet nauwkeurig als je met een semi-automaat snel achter elkaar schiet terwijl je met een grendel geweer meer de tijd neem om te richten.
En het blijft natuurlijk appels met peren vergelijken.
Neen je kan het natuurlijk niet met elkaar vergelijken en met een semi-automatisch wapen heb je natuurlijk meer tijd om te richten. Er is eigenlijk maar een oplossing voor deze poll/vraag:je moet goed met het wapen kunnen omgaan en vaak mee geschoten hebben als je dat niet kan dan heb je ook niets aan dat wapen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Het ligt aan de schutter hoe effectief een wapen is

Dus hier mag een slotje op :P
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

rood schreef:Dus hier mag een slotje op :P
Eens!
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Bericht door Samuel. »

Zelf vind ik de K98 beter.
Gevechten beginnen op grote afstanden, in die gevallen is dat dus handiger. Vooral omdat het accurater is. De M1 heeft opzich ook wel wat alleen ik heb toch iets meer met sluipschutter geweren. Nou ja, nu komt het naar boven, het verschilt voor iedereen. Het hangt ook van de situatie af. Stel dat er een horde vijandelijke troepen op 20 meter afstand is, dan kies je natuurlijk voor de M1. Maar goed uiteindelijk, als de man-tegen-man gevechten beginnen maakt het niet uit, je kan ze beide als knuppel gebruiken.

Offtopic: ik vind dit wel interessant, van mij mag hij nog wel een tijdje openblijven. :)
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

:zapped:

Zal ik mezelf de kogel geven met een:

A: K98k
B: M1 Garand

Het voordeel met de M1 garand is natuurlijk dat als je de eerste keer mis schiet je nog 7 kogels hebt en je hoeft niet te herladen. Een voordeel is ook als je de laatste kogel gebruikt dat je eenheid precies weet waar je ligt door het welbekende ping-geluid.
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Net als de vijand :roll:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Als de mensen om je heen na 8 schoten nog niet weten waar je bent zijn ze net zo doof als jij op dat punt
In Tabulas Argenteas Refero
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Vooral van een garand, die maken een kut herrie :shock:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

haha zo bedoelde ik het eigenlijk niet :roll:

Even heel goed lezen
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Als je mis schiet met een K98k heb je ook nog 4 kogels.. en ik vind het een beetje raar om op die manier de beide wapens tegen elkaar op te zetten.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Bericht door irish guards »

Maar ook bijvoorbeeld als je met de mauser kar 98k rent kan je moeilijk herladen.Terwijl je met de m1 rent is dat minder moeilijk.
Plaats reactie