ingenomen tanks

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

ik heb het al eerder gezegt: veel duitse "tanks" die in Nederland werden ingezet waren eigenlijk ook maar pansterwagens. de panzerkampfwagen I en II ook wel kan je moeilijk tanks noemen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Panzer II was wel een tank. Die had toch een *geschut* = 20 mm kanon als hoofdwapen, dus tank zou ik zeggen
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

hmm hadden enkele pantserwagens van ons ook geen kanon? als een gepantserde wagen (dus tank of pantserwagen) een kanon heeft hoeft het nog gene tank te zijn. zal het ff nachecken.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Het werd toch een pantserwagen genoemd als er wielen onder zaten?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

a;l gevonden: onze Landsverk pantserwagens waren ook uitgerust met een kanon (37 mm.) en verder nog 3 Lewis mitrailleurs.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

en een halfrups dan?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Een halfrups is gewoon een halfrups...Dacht ik toch? :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Flügel schreef:Beute panzers...

De vereniging waar ik lid van ben is bezig met restauratie werken voor een musea waar we bevriend mee zijn, deze man is ook in bezit van een Pz747(r) deze tank maken we alleen schoon, en misschien in de toekomst gaan we hem rijdend maken, maar dat duurt dan nog wel even.
Zo mega. Is dit een restauratie?
Zeer interessant.
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Mike.H schreef:Panzer II was wel een tank. Die had toch een *geschut* = 20 mm kanon als hoofdwapen, dus tank zou ik zeggen
Een enkel 2cm KwK38 kanon inderdaad ja. Een tank is een tank als het een gepantserd, bewapend voertuig op rupsbanden is. Als een tank geen tank zou zijn als hij slechts met een machinegeweer bewapend dan zou je Mk VI lichte tank en de zware "vrouwelijke"(alleen machinegeweren als bewapening) Mark IV tanks uit WO1 ook geen tanks mogen noemen. Nederland had overigens wel meerdere tanks in Nederlands-Indië. Vickers Commercial Dutchman heette ze geloof ik. Ook machinegeweerbewaping. Vrijwel identiek aan de Britse Mk IV lichte tank.
Dictators die, like all men.
Plaats reactie