Vleermuisbommenwerpers.

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
GliderRider
Lid
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

En dat van die Duiven die raketten geleiden is nog een keer op TV geweest. In zo'n programma waarin twee handige jongens een aantal uitvindingen uit de tweede wereldoorlog nabouwen en testen.
De duif werd geleerd door positive conditionering om op een bepaalde plek op een plaatje te pikken.
Dit klopt, Op Discovery heeft Colonel Dick Strawbridge een programma gehad dat Crafty Tricks Of War heette, waarin hij allerlei WO2 apparaten nabouwde, zoals bijvoorbeeld een drijvende brug of exploderende ratten.
In dit programma heeft hij naar originele bouwtekeningen en filmmateriaal een duifgeleide raket gemaakt.
Crafty Tricks Of War

From exploding rats and pigeon-guided missiles to underwater canoes, army veteran Dick Strawbridge tracks down the craziest military inventions in Crafty Tricks Of War.

A man on a mission, Dick draws on his extensive technical and military knowledge to uncover the blueprints, then reconstruct and test the most ingenious contraptions, with, in some cases, surprisingly explosive results.

In his workshop, he learns from unique archive footage, and is guided by the inventors themselves, as he pieces together the history, science and engineering behind the crafty tricks and cunning plans of conflict. (BR/LS)
bron: http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressr ... tml#crafty

maar over die vleermuizen heb ik nog niks kunnen vinden.
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

LOl. Sinds wanneer is Discovery Channel een betrouwbare bron :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

GliderRider schreef: maar over die vleermuizen heb ik nog niks kunnen vinden.
Ben ik dan de enige die zo'n vleermuis op sterk water heeft staan?
Compleet en gedateerd 1944. :lol: :lol:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

Ik ga volledig met Harro mee. Wat een flauwekul. Pure onzin. Het neigt zelfs naar koude oorlog verhaaltjes, a la the day of the triffids. Waarom zou je brandbommen aan vleermuizen vastmaken?? Echt het stomste wat je kan doen zou je zeggen. Die beesten kunnen al niks dragen. Wie zegt dat ze de goede kant op vliegen? En dat ze niet ergens een rustig plekje opzoeken om daar te gaan zitten? Wie zegt dat die bommetjes werkelijk ontstoken worden? Drop gewoon normale brandbommen. en zo kun je je wel meer dingen afvragen, bijvoorbeeld: hoe hoog gaan die beesten gedropt worden? Overleven ze dat wel op die hoogte? Krijgen ze geen last van stress, het zijn en blijven beesten. Waarom ontbranden die bommetjes dan al niet in die doos als ze daar ergens tegen aanknallen? enz........... _/-\o- _/-\o- _/-\o-

En dat iemand dat op Discovery nadoet wil niet zeggen dat dat dan meteen betrouwbaar is.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Inderdaad, noem het "WW2 Mythbusters"...
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

Harro schreef:LOl. Sinds wanneer is Discovery Channel een betrouwbare bron :mrgreen:
Wat bestempel jij als betrouwbaar, Harro? Of is bijv. Discovery alleen maar amusement voor de goedgelovigen?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wat bestempel ik als betrouwbaar? Als ik de betrouwbare bronnen indeze kende zou ik er niet om vragen.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

Niet in deze, maar uberhaupt! Gliderrider geeft al aan dat hij mbt de bats niets heeft kunnen vinden.....
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Er bestaat niet zoiets als een algemene norm voor "betrouwbare bronnen". Het is sterk afhankelijk van het onderwerp.
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

Harro schreef:Zolang ik geen serieuse, betrouwbare bronnen gezien heb hou ik het op apekool. Wat een onzin.
Staat een beetje recht tegenover je eerdere uitspraken, of niet??? :wink:
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Want?
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

Eerst zeg je: "Zolang ik geen serieuse, betrouwbare bronnen gezien heb hou ik het op apekool." Dan zeg je: "Er bestaat niet zoiets als een algemene norm voor betrouwbare bronnen." Maar goed, zal wel mijn jeugdige onwetendheid zijn.....
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dat is niet tegenstrijdig. Ik zeg namelijk ook: Het is sterk afhankelijk van het onderwerp. Met andere woorden: je koppelt twee uitspraken van mij die je niet kunt koppelen. De ene slaat namelijk op specifiek het onderwerp vleermuisbommenwerpers. De andere opmerking slaat op jouw vraag niet over specifiek dit onderwerp maar over betrouwbare bronnen "überhaupt". Leuke poging om mij onderuit te halen maar hij mislukt.
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

Dat zeg ik al, Harro, grote, oude wijsgeer: het zal mijn jeugdige onwetendheid wel zijn! Gij zijt de goeroe in deze.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dus als je wil weten wat ik als betrouwbare bronnen zou aanmerken betreffende de batbombers: dat weet ik pas als ik deze bronnen ken. Maar ik denk dat het neerkomt op een aantal originele documenten die boven elke verdenking staan dat ze vals zijn. Dus geen vage pseudo-wetenschappelijke televisieprogramma's of sensatie boeken.

Maar vraag daar dan naar en niet naar mijn mening over bronnen in het algemeen.
Plaats reactie