Wat is jouw favoriete voertuig uit de wo2?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

vincent schreef: Nog een bepaalde versie? De laatste Spitfires verschilden erg van de eerste versies.
Ik weet dat er veel versies van de Spitfire in gebruik waren, maar ik heb niet echt één favoriet. Gewoon een mooi vliegtuig. De lelijkste versie vind ik die met afgeplatte wingtips. Juist de rondingen maken het toestel zo mooi.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Mike Hazeleger
Lid

Bericht door Mike Hazeleger »

Ik ga voor de *King Tiger* van de Duitsers. :) Geweldige tank. En de Britse Archer met een 17-pounder anti-tank kanon is ook een zeer mooie tankdestroyer :)
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Mike Hazeleger
Lid

Of de Duitse Panther tank... ook zeer goede tank... beter manouvreerbaar dan een Tiger en met zijn 75 mm kanon evenaard hij de 88 mm van de Tiger...
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

De (Königs-) Tiger was wendbaarder dan je denkt hoor... het is een wijd verspreid misverstand dat de Tiger log en traag was. Hij was maar iets trager dan de Pz.Kpf. IV.
Mike Hazeleger
Lid

ja, maar de Könings Tiger viel heel vaak uit door problemen met de motor, meer dan dat er door de geallieerden vernietigd werden... en de Tiger was toch echt wel wat minder snel en manouvreerbaar dan de Panther...

Greetz Mike
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Mike Hazeleger schreef:ja, maar de Könings Tiger viel heel vaak uit door problemen met de motor, meer dan dat er door de geallieerden vernietigd werden... en de Tiger was toch echt wel wat minder snel en manouvreerbaar dan de Panther...

Greetz Mike
Da's inderdaad waar. Maar een log en traag beest was het dus niet. (nou ja, wel log, maar niet traag dan)
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 28 nov 2005, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Hazeleger
Lid

;) dat bedoelde ik ook

Greetz
Plaats reactie