Modelbouw tanks WO2

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
tankbuilder
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:04

Modelbouw tanks WO2

Bericht door tankbuilder »

Hoi allen. Ik ben al enkele jaren zeer geïnteresseerd in WO2 (sinds de verhalen van mijn grootvader die in een Duits werkkamp heeft gezeten). Ik ben ondertussen al een tijdje redelijk bezig met modelbouw, specifiek militair materiaal (1:35 schaal), zo realistisch mogelijk. Ik heb ondertussen een aantal zaken gebouwd op vraag van oud-militairen (nostalgie naar 'hun' tank) en ik vroeg me af of hier ook vraag naar is? (mods, geef gerust een seintje als dit hier niet past?). Ik hoor het graag :)
Johnny
tankbuilder
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:04

Re: Modelbouw tanks WO2

Bericht door tankbuilder »

Wat ik er nog bij wil vermelden: ik doe dit vooral omdat ik graag bouw en t jammer vind om de tanks gewoon 'op een kast' te plaatsen, ik maak er liever anderen mee blij. Dus steeds vertrekken van referentiefoto's, specifieke details enzovoort. Kostprijs is materiaalprijs. De (vele) uren zijn inbegrepen :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Modelbouw tanks WO2

Bericht door Jim »

tankbuilder schreef: Ik heb ondertussen een aantal zaken gebouwd op vraag van oud-militairen (nostalgie naar 'hun' tank) en ik vroeg me af of hier ook vraag naar is?
Johnny
De vraag is, als ik het goed begrepen heb.
Zijn personen op dit forum geïnteresseerd in het laten bouwen van een wo2 tank (ander voertuig?), door jouw?

Best mogelijk maar ik denk dat verschillende hier eerder geld uitgeven aan echte spullen. Er zijn er die een etalage pop al zonde van het geld vinden.

Zelf ben ik als modelbouwer begonnen 1/35 en toen wat echte spullen leuk voor erbij. En nu de echte spullen en wat modellen erbij verzamelen voor als ik met pensioen ga. :lol: Laatste aanwinst Horsa 1/35
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie