Mijn nieuwe soldaten/aanwinsten voor mijn 1:35 diorama...

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

SiNiStEr
Lid

Mijn nieuwe soldaten/aanwinsten voor mijn 1:35 diorama...

Bericht door SiNiStEr »

Hier is de eerste soldaat uit een setje van 4 soldaten van Dragon. Deze zullen in mijn diorama komen samen met mijn 3,7cm PAK kanon en crew en nog enkele andere modellen die ik nog moet maken en/of komen. Dit gaat dus nog wel even duren, maar je moet ergens beginnen, en het begin is er met de 3,7cm PAK + crew en deze soldaat gemaakt.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik vind zelf dat mijn skills wat betreft schilderen en in mekaar zetten verbeteren, ook als je deze soldaat bijv. vergelijkt met de 3,7cm. PAK crew die ik gemaakt heb, hopelijk vinden jullie dit ook. Ik ben blij met iedere reactie en elk commentaar. :) ;)

(P.S. hij heeft alleen zijn veldfles nog niet gekregen. Deze moet ik er nog even opzetten.)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Ziet er goed uit Sinister! Heb misschien een kleine tip voor je: Als je je kwastje in de lichtgrijze verf doopt, deze vervolgens een beetje afdept zodat de meeste verf er af is en er nog maar een klein (bijna droog) laagje opzit, dan kan je daar mooie effecten mee bereiken. Met deze kwast ga je met grove bewegingen over je figuren heen (zorg ervoor dat je ze natuurlijk niet helemaal grijs verft), als het goed is krijgen ze dan een beetje een waasje over zich heen. Hierdoor ziet het groen (en de andere kleuren) er wat minder hard uit....succes!
Hic manebimus optime
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

en de stukjes waaraan ze vastzitten bijwerken!!
bij de middelste foto zie ik onderaan de jas het stukje waar het
vast gezeten heeft aan het "raam".
maar het ziet er in iedergeval beter uit dan mijn poppetjes
ik kon de details nooit zogoed schilderen.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ben het wel met de vorige mensen eens...:D

Echter, kan je ook nog een pic maken met wat meer licht? Kunnen we het nog beter ziet ;)..

..Heb je ook nog een pic van je oude fig, dan kan ik es ff zien hoe je vooruit bent gegaan ;)

Jurrie
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt voor jullie reacties jongens!!!

@Boroskov: Bedankt voor de tip. Ik ga dit zeker een keer proberen. Deze dry-brush techniek kende ik al en heb ik voor meerdere dingen gebruikt. Ik wist echter niet dat je met deze techniek en grijze verf zoiets kon bereiken. Nu ben ik vandaag helaas vergeten de goede grijze verf te halen bij mijn modelbouw-winkel, dus dan moet dat morgen maar gebeuren. :)

@Wittman: Hetgeen je noemt valt echt reuze mee, maar ziet er op de foto heel ernstig uit. Als je het poppetje in je handen had gehad, had je het nauwelijks gezien. Toch bedankt, het is nu in ieder geval bijgewerkt. Het valt me zowiezo op dat de foto het model er slechter uit laat zien dan het eigenlijk is. :|

@Jurrie: Ik zal morgen een foto maken bij daglicht van dit poppetje en de Unteroffizier die ik nu ook af heb. Ik zal er een soldaat van mijn 3,7cmPAK kanon bijzetten ter vergelijking. :)
-Sniper-
Lid
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

ziet er in ieder geval beter uit als mijn poppetjes
ik bibber teveel waardoor ze geen gezicht hebben:P
Greetzzz -Sniper
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Thnx Sniper. Het is gewoon een kwestie van proberen en veel doen, dan wordt je vanzelf beter. Ik doe het niet zo heel erg veel, maar gewoon tussendoor dus ik wordt maar langszaam beter.

Overigens gaan de foto's bij daglicht vandaag waarschijnlijk niks worden daar mijn moeder de digitale cam. mee heeft genomen. Dat wordt dus morgen of heel misschien nog vanavond. :(
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@SiNiStEr,

Precies voor dit doel heb ik een tijd terug een 1:16 figuur gekocht van Dragon. Kan ik eerst op de wat grotere schaal oefenen:D

Jurrie
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

Jurrie schreef:@SiNiStEr,

Precies voor dit doel heb ik een tijd terug een 1:16 figuur gekocht van Dragon. Kan ik eerst op de wat grotere schaal oefenen:D

Jurrie
ja maar die zijn zo heel heel erg duur :(
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

wittmann schreef:
Jurrie schreef:@SiNiStEr,

Jurrie
ja maar die zijn zo heel heel erg duur :(
Inderdaad :( Echt iets van 30 euro!!
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
lee enfield
Lid

Bericht door lee enfield »

vet bij ons maar 16 tot 18 euro.
ga er ook maar weer eens ff verfen lijk me weer leuk.

TIPS

mischien zou je iets meer verf op de handen kunnen doen.

en je metaal van je k89 is wel wat licht je kan die kleur met een klein beetje zwart mengen word het iets donker en mooier

veder ziet het er goed uit SiNiStEr

greetz
kevin
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ziet er goed uit, probeer ook eens de 'smelt randjes' van het poppetje met een mesje weg te halen, zown naad op de hand ziet er minder mooi uit, ook kan je mischien nog wat gaan drybrushen, alle info daarover vind je op de site van jurrie.

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

1.35 is mijn maat en daar houd ik het bij, maar ik heb vanmiddag in ieder geval enkele foto's gemaakt van mijn unteroffizier en mijn soldat. De 2 beste daarvan zie je hieronder:

AfbeeldingAfbeelding

Bij deze foto's heeft de uitrusting van de Unteroffizier nog geen bruine paintwash heeft gekregen en deze foto's ook super ingezoomd zijn met de extra-detail functie aan. Ieder miniscuul foutje lijkt dus erger dan dat het is helaas, maar dit is bijna niet te voorkomen. Wat ik echter wel superjammer vind is de naad bij de Unteroffizier zijn jas, maar deze ga ik nog proberen bij te werken.

@Lee enfield: Bedankt voor je reactie. Over die kleur van de kar98 was ik het al met je eens voordat je deze reactie plaatste, want deze had ik inmiddels al overgeschilderd met een wat donker gemaakte zilver. ;) Over de handen ben ik het echter niet met je eens. Ik kan me de reactie voorstellen, maar als je het in het echt ziet dan is het echt mooier zo, geloof me maar. Zo lijken de handen namelijk wat viezer en dus natuurlijker en niet zo brandschoon. :)

@sobel: Ook jij bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens, de lijn op de hand is lelijk en die ga ik nog proberen te verwijderen. Daarnaast schilder ik altijd eerst alles voordat ik het in mekaar zet, randjes voorkomen is dus moeilijk maar ik zal een manier moeten vinden om dit te doen inderdaad.
Ik gebruik dry-brush regelmatig hoor, en hierover heb ik dus echt geen extra info meer nodig, maar toch bedankt voor de tip. :)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

De schaduwen op het linkse figuurtje zien er goed gelukt uit, op het rechtse lijken ze iets minder aanwezig te zijn.
De ogen van het linkse figuurtje vind ik iets te uitgesproken (misschien iets teveel verf aan het penseel?), net zoals de baard van de het rechtse. Ik zou het puur zwarte een beetje vermijden bij dat soort zaken.

Over het algemeen mooi, ik kijk uit naar volgend werk!
Meijelse
Lid
Contacteer:

Bericht door Meijelse »

Ik doe de pupillen altijd op de volgende manier:
Eerst schudden met de verf zodat er verf aan de binnenzijde van de deksel komt te zitten, vervolgens doop ik hierin voorzichtig een naald en breng dan de pupillen aan. Eerst testen op een stuk papier voor de benodigde hoeveelheid verf.

gr. werner
The first casualty of war is innocence
Plaats reactie