Mijn nieuwe soldaten/aanwinsten voor mijn 1:35 diorama...

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

@Peter: Waarschijnlijk komt er toch nog wel een wash over het gezicht waardoor het wat minder hard wordt.

@Meijelse: Dit is exact dezefde manier waarop ik ook de ogen doe, maar bij het rechteroog van de onderofficier wilde dit gewoon niet fatsoenlijk lukken dus na 7x overdoen had ik zoiets van ik doe het nog 1x en dan blijft het zoals het is. Toen heb ik het uiteindelijk nog 2 maal moeten doen omdat ik de eerste keer iets uitschoot. :roll: :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hey Sinister,

Ik wil je aanraden een airbrush-setje te kopen. Begin gewoon met een eenvoudige revell-airbrush, die zijn erg goedkoop. Spuit hiermee je poppetje eerst grijs (een dun laagje uiteraard). Zo pakt de verf die je er later met de kwast opschildert beter en heb je veel minder verf nodig, dat ziet er ook een stuk beter uit.

Gebruik voor de wapens en uitrusting een kleiner kwastje en koop voor dingen als ogen e.d. het kleinste kwastje dat je kunt vinden.

Nog een tip: Voor je gaat dry-brushen, neem een likje verf die je voor bv. het uniform hebt gebruikt, verdun dit met wat terpentine (doe 60% verf, 40% terpentine ongeveer). Doe hier vervolgens wat zwarte (mat!!!) verf bij. Kleur hiermee de dieper gelegen details van het poppetje, zoals kreukels in het uniform (de randjes).
Doe het tegenovergestelde (lichter maken met witte verf dus) voor de uitstekende randjes e.d.
Zo creëer je een simpel maar prachtig schaduw-effect.
Kijk goed naar dit plaatje, je kunt precies zien wat ik bedoel als je let op de verschillen in kleur-tonen:
Afbeelding

Succes!!

(p.s. oefen altijd eerst even op wat oude soldaatjes of een setje goedkope soldaatjes).
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

sobel schreef:ziet er goed uit, probeer ook eens de 'smelt randjes' van het poppetje met een mesje weg te halen, zown naad op de hand ziet er minder mooi uit, ook kan je mischien nog wat gaan drybrushen, alle info daarover vind je op de site van jurrie.

Sobel
Die smelt-randjes noem je trouwens 'Flesh' :wink:

Erg makkelijk te verwijderen: schraap met je stanley-mesje langs de flesh alsof je een appel schilt met een dunschiller.
Plaats reactie