[1/35 Italeri Ostwind - Completed]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

^kev
Lid

Bericht door ^kev »

jaa, ik heb ook altijd moeite met die rupsbanden, k koop daarom ook meestal de merken die ze al kant en klaar hebben :oops:
<('.'<)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Dean,

TY!

@Sjoerd,

Ja, ik heb ook behoorlijk wat geprutst om een mooie techniek te bedenken/opzoeken om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Ben nog geen 100% tevreden, maar het ziet er iig aardig uit :).

Maar ik heb het volgende gedaan: als eerste heb ik de tracks bruin geverfd. Vervolgens heb ik op de "hoogliggende delen" zilver gedrybrushed/geverfd. Hierna heb ik met pigmentpoeder (zoals: MiG, of: Scale-Line..die ik gebruik) roest aangebracht. Daarna heb ik weer met zilver en gun metal dryrbushes aangebracht op de hogere delen. Als laatste, toen ik de tank stoffig spoot, heb ik de tracks van een afstandje "bestoft"". Ik hoop dat je daar wat aan hebt, mocht het niet duidelijk zijn...geef maar een gil ;) :o

@kev,

Hehe, is idd soms handig. Vind dat zelf ook handig, maar die losse tracks zijn vaak nog wel iets gedetailleerder :)

Greetz & tot de volgende update(hopelijk dan af)!

Jurrie
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Waar ik vooral problemen mee heb bij die rupsbanden is de ronding die je moet maken bij de tandwielen.

Ik heb ooit een bouwpakket van een Challenger tank in elkaar gezet en daar moest je voor dat gedeelte de rupsband stukje voor stukje aan elkaar plakken. Ik zal niet in details treden, maar ik was op het eind behoorlijk overspannen... :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Sjoerd schreef:Waar ik vooral problemen mee heb bij die rupsbanden is de ronding die je moet maken bij de tandwielen.

Ik heb ooit een bouwpakket van een Challenger tank in elkaar gezet en daar moest je voor dat gedeelte de rupsband stukje voor stukje aan elkaar plakken. Ik zal niet in details treden, maar ik was op het eind behoorlijk overspannen... :wink:
Hey Sjoerd,

Oke...dat bedoel je dus :D. Is idd heel irritant, maar wat ik soms weleens doe: plak bijvoorbeeld 4-5-6 stukjes al aan elkaar. Laat het even drogen, maar niet zodat het keihard is (maar nog een beetje te buigen)...Vervolgens "leg" je em om de sprocket heen (het achterste/voorste wiel) en dan gaat het al een stukkie beter denk ik. Ik doe vaak als er van die losse tracks zijn een stuk of 4-5 aan elkaar maken en die stuk voor stuk aanbrengen.

Maar het is inderdaad een zeer lastig en vervelend karweitje, vooral als je ze nog moet ontdoen van flash enz (als ze niet helemaal goed gegoten zijn). Heb ik een keer gehad bij een Jagdpanther van Revell..kreeg ik ook nachtmerries van :D.

Het "makkelijkst" zijn nog altijd de tracks van vinyl, die je er zo omheen legt. Alleen deze zijn vaak wel iets minder mooi gedetailleerd enz (maar ik vind het meestal geen probleem, scheelt iig een hoop werk :D))

Hoop dat je er wat aan hebt :D

Greetz!

Jurrie
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Bedankt voor de tip, ik ga het zeker eens proberen! Zo'n bouwpakket is toch een stuk leuker als je er niet gillend gek van wordt... :wink:
Ik maak meestal vliegtuigjes, maar ik heb nog een Duitse halftrack liggen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Nou mensen,

Ik vind het nu wel welletjes geweest.

Heb het volgende gedaan:

-Nog wat details verbeterd aan de tank, kleine dingetjes (weet niet meer allemaal precies wat :))
-Ondergrondje gekocht (fotolijstje) van de Xenos voor 2 euri. Ziet er wel mooi uit, mooie (hout)print! Ik kan dat echt iedereen aanraden. Ze hadden ook nog een grotere (daar kan je een flinke tank op kwijt / klein dio) voor 2,50. Kga er misschien binnenkort nog wat halen :D
-Plamuur + verf + treinbaanspul*shit* + gedroogd spul uit de tuin + modelbouwzand gemixt in een goedje en gesmeerd op de base. Vervolgens nog wat stenen + "uit de tuin" spul erin/erop. Vind het wel geinig zo :)
-Met een tracklink (van een nog af te bouwen Brummbar) een mooi patroon gemaakt in het zand. Verder nog wat voetstappen.

Wilde alleen een ondergrondje hebben zonder speciale dingen, dus het is verder niet speciaal ofzo. Het enige wat ik er eventueel (in de toekomst) nog aan ga doen is wat jerrycans er nog bij/erop/ernaast. Misschien is het geheel wat te licht als we kijken naar de wheatering, maar so be it...vind het wel mooi zo :D

Voor nu vind ik em wel OK, en gaattie ff in de kast. Heb wat foto's gebrouwd, maar doordat den avond al was gevallen zijn die niet echt spectaculair weer (tja, ben altijd savonds pas klaar mensen :D)...Wie weet dat ik nog een keer een mooie pic schiet met neutrale achtergrond :). Tevens bij de pics een foto van mn volgende project!

Enjoy:

Base:
Afbeelding
Afbeelding

Tank op base:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next Project:
Afbeelding

Greetz!

Jurrie
sobel
Lid

Bericht door sobel »

nice!

ben benieuwd naar het resultaat van je volgende project!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ja, ga nu verder bouwen aan de Me109G-10 (heb inmiddels wat verf gekocht voor de gele neus ;)) en dus de BT-5.

Holland diorama laat ik weer ff liggen, komt later wel weer :)

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Nog een paar foto's met daglicht:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Greetz,

Jurrie
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Mooi gemaakt Jur! Ben benieuwd naar je Me109...
Stephen E. Ambrose
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

ee, Jurrie

effe een vraagje,

dat roest op die rupsebanden heb je dat gemaakt met Mig pigments of iets anders. ?
<('.'<)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@^kev,

Ik heb het roest gemaakt met Scale Line pigments, maar dat is verder precies hetzelfde als MIG.

Antwoord is dus ja :)

Jurrie
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

hehe, oke :wink:
<('.'<)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Overigens, de uitlaat is wel een beetje overdone maarja ;)

Jurrie
glen666benton
Lid

Bericht door glen666benton »

Ziet er zeer goed uit, congratulations 8)
Plaats reactie