[Completed] - [Me109G-10 Revell 1/48] - [16-08-2007]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Geeft het ook een mooi effect? Moet ik er nog iets speciaals voor doen voordat ik het er op spuit?

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Het geeft hetzelfde effect als een airbrush (alleen met een spuitbus kan je alleen grote oppervlakken doen, of je moet dingen afplakken). Je hoeft verder geen voorbereiding te doen :).

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Even een statusupdate:

Ik heb de Revell parts-service gemaild dat ik graag ruitjes van ze wil ontvangen 8). De mijne zijn niet echt goed meer ;). Daar wacht ik nog even op.

In principe moet ik nog doen:

- Ruitje verven en monteren
- Wielen bijverven
- Enkele details bijverven
- Vliegtuig is dan af, ondergrond eronder is wel leuk.

Dus helaas even geen updates, sorry guys!

Greetz,

Jurrie
PS: Voor de geinteresseerden in modern materiaal. Ik heb een F-100 afgerond (zie hier: http://forum.plastickits.nl/viewtopic.php?t=154) en ben begonnen aan een Airfix 1:72 Avro Vulcan (zie hier: http://forum.plastickits.nl/viewtopic.php?t=159 )
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Goed mensen, EINDELIJK weer een update.

Vanochtend heb ik een pakketje binnengekregen van Revell, nieuwe ruitjes :). Ik heb dit project meteen opgepakt, het is immers bijna af en ligt nu alleen maar in de weg :).

Ik heb dit keer eens goed de hele ruitjes zelf afgeplakt (ipv gewoon gaan verven :p) en dat pakt goed uit, het ziet er gewoon lekker strak uit. Daarna heb ik de ruitjes bevestigd. Tevens heb ik een test gedaan met de matlak van Talens die ik gekocht had, ik denk dat dat wel gaat lukken (al kwastend geen strepen op mn teststukje :)). Maar misschien laat ik hem wel zo, wil em niet verkloten en zo hard glimt ie nu ook weer niet.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Als laatste heb ik zelf swastika's uitgeprint, aangezien ze niet bij de kit zitten. Ik heb ze met een inktjet printer uitgeprint op een wit decalvel. Als ze geprint zijn kan je ze als een gewone decal gebruiken (in water dippen enz). Alleen 1 probleem: de inkt blijft niet zitten. Dit moet je sealen. Ik heb geprobeerd dit met lak met de kwast te doen, maar dan krijg je strepen. Ik heb hierna geprobeerd dit spul te airbrushen, maar bij laagje nr2 ging het alsnog uitlopen. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik denk dat misschien 1 dun airbrush laagje wel werkt...

Foto voor het lakken:
Afbeelding

Resultaat tot nu toe:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Anyways, dat was het voor nu. Ik moet die decals nog fixen, dan nog wat plekjes bijstippen, matlakken en klaar!

Greetz,

Jurrie
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

dat ziet er weer Schön uit jurrie
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks waffenambt :D

Greetz,

Jurrie
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Bij de betere modelbouwwinkels kan je ook een setje decals met hakenkruizen kopen. Wel zo makkelijk :)

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Veltro,

Ben er van op de hoogte dat die er zijn idd. Maar goed, dit moet ook werken. Dus...ik wil daar eerst ff een oplossing voor vinden :).

Het zijn mn eerste experimenten met zelf decals printen en kan het weleens vaker nodig hebben (als het om een wat minder vaak gebruikte decal gaat).

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hij's af. Ik heb er een HK bijgespoten en dat is het. Er komt nog een ander ondergrondje onder en een naamplaatje bij.

Een andere keer volgen wel ff wat beter foto's':

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Sherman
Lid

Bericht door Sherman »

ziet er heel mooi uit jurrie.
zitten de hakenkruizen tegenwoordig niet meer standaard in de kit?
offtopic: bent u ook jurrie op het modelbouwforum? Daar heb ik deze nog niet gezien(of ik kijk dr gigantisch overheen).
ga zo door ;)

Groeten,

Ruben
Nuts!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Deze is al bijna een jaar oud, waarschijnlijk is hij op het modelbouwforum weggezakt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Ruben,

Thanks! de hakenkruizen zitten vaak niet bij een kit, althans niet bij die ik koop :lol:.

@sobel,

Hij was heel lang "bijna af" en nu "geheel af", vandaar dat ik nog ff postte, deze was al heel ver weggezakt ;)

Greetz,

Jurrie
ww2passion
Lid

Bericht door ww2passion »

Jurrie, hij ziet er helemaal top uit, ik hou enorm van de kleurcombinaties. Probeer volgende keer wel een fijnere mist uit je airbrush te knijpen, klopt het dat de verneveling iets te grof was ? Ik vraag dit omdat ik weet dat de foto's soms niet echt overeenstemmen met de realiteit. Mijn modellen zijn ook mooier in het echt dan op foto's. Greetz, en nog 'ns very well done !
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks Guy,

Ik had liever gehad dat de "vlekken" iets fijner waren, op de een of andere manier kreeg ik of de verf of de airbrush of beiden niet geheel goed afgesteld. 100% onrealistisch is het niet, 100% realistisch ook niet. Ik kan er iig mee leven :D

Greetz,

Jurrie
Plaats reactie