Een Garand wordt gedoogd, mits geheel dichtgelast. Ik zag laatst nog een exemplaar te koop bij Mark van Thiel in Oss, wel een late war exemplaar maar volledig dichtgebakken! Erg netjes gedaan, dat wel maar het blijft zonde... Verder is het zo dat een MG een volautomatisch wapen is en die zijn in NL geheel verboden, ook een tot semi-automaat omgebouwde MG ( voor zover ze bestaan ) is verboden, daar het moeilijk aannemelijk te maken is deze te gebruiken voor sportsuttersdoeleinden. Uitzondering is het bezit tbv openbare tentoonstelling ( musea ed ) met historische doelstelling. Een MG 43 overschrijdt de grens die door Justitie gesteld is en is zeker niet vergelijkbaar met een K98k.Devilmorfose schreef:Een Garand werkt semi-automatisch, een k98 is een grendelgeweer. Blijkbaar is dat een reden om de garand alleen toe te staan op een vergunning.C. Works schreef:Ik snap werkelijk niks van de Nederlandse wapenwetgeving!
Een onklaargemaakte Kg98k mag je zonder papieren hebben en een onklaargemaakte Garand niet!
Wat is het verschil? Allebei een standaart legerwapen dat het niet meer doet! Waarom mag je een echte kg98k wel hebben en een houten homemade Mg43 niet???
Home made MG34's
Moderator: Jurrie
Laatst gewijzigd door Peter op 15 mar 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
Dat is typisch NL: eigenlijk wettelijk verboden maar toch toegestaan... Klinkt vreemd, maar zo werkt het in NL met meer dingen zo, de Coffeeshops waar je een 779arley vol Ganja scoren kan is ook een voorbeeld van Neerlands gedoogbeleid.sobel schreef:mss een rare vraag maar wat is gedoogd? word het dan wel toegestaan in NL?
Daar is 'ie weer!
- sobel
- Lid
Een vergunning, om het maar zo te noemen. Het is mogelijk om een wapenvergunning aan te vragen, na een jaar mag je een wapen bezitten. Het is wel moeilijker gemaakt, maar als je lid wordt van een schietvereniging kun je na een jaar aspirant te zijn geweest een vergunning aanvragen.sobel schreef:een WM?:O ik ben waarschijnlijk erg slecht ingelicht:P maar wat is dat?
Daar is 'ie weer!
- Loek D.
- Lid
Ja, maar ik bedoel dus wat is het verschil?!?Devilmorfose schreef:Een Garand werkt semi-automatisch, een k98 is een grendelgeweer. Blijkbaar is dat een reden om de garand alleen toe te staan op een vergunning.C. Works schreef:Ik snap werkelijk niks van de Nederlandse wapenwetgeving!
Een onklaargemaakte Kg98k mag je zonder papieren hebben en een onklaargemaakte Garand niet!
Wat is het verschil? Allebei een standaart legerwapen dat het niet meer doet! Waarom mag je een echte kg98k wel hebben en een houten homemade Mg43 niet???
Ze doen het immers allebei (voor 100%) niet meer!
Zoals ik al eerder schreef, als de Garand goed dichtgelast is wordt het gedoogd, als het maar goed dicht zit... Ik weet 't: lekker vaag in Nederland...C. Works schreef:Ja, maar ik bedoel dus wat is het verschil?!?Devilmorfose schreef:Een Garand werkt semi-automatisch, een k98 is een grendelgeweer. Blijkbaar is dat een reden om de garand alleen toe te staan op een vergunning.C. Works schreef:Ik snap werkelijk niks van de Nederlandse wapenwetgeving!
Ze doen het immers allebei (voor 100%) niet meer!
Daar is 'ie weer!
- carl1944
- Lid
- Contacteer: