[Completed] - [Sdkfz 234/2 Puma] - [Italeri 1/35]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

[Completed] - [Sdkfz 234/2 Puma] - [Italeri 1/35]

Bericht door Jurrie »

Hoi mensen,

Ben nog met maar een kitje begonnen, ik doe nu wel ff veel tegelijk zie ik :lol:, maar dat kan de pret niet drukken.

Doos:
Afbeelding

Bezig met Bouwen:
Afbeelding Afbeelding

Ik houd jullie wel op de hoogte ;)

Greetz,

Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 08 dec 2006, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Klaar voor de spuit:

Afbeelding

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Deze update is denk ik nuttiger.

Ik heb de kit afgebouwd (spuitklaar) en de handel gespoten. Met een preshade NATO-zwart en daarna donkerbruin en daarna gewoon de basiskleur :).

Hoewel je niet echt ziet dat er 2 verschillende lagen (voor de preshade) gebruikt zijn, ziet het eindresultaat er wel OK uit (al zeg ik het zelf ;))

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

BTW, de wielen zitten nog los, vind ik ff handig met wheateren enz. Dus die komen er later vast op (moet ook nog een wieldop iets op :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Zo, dat waren even de startpost + wat updates. Mocht je vragen hebben: stel ze. Mocht je commentaar of kritiek hebben: graag, indien kritiek: voldoende onderbouwt en evt met oplossings(richtingen) ;).

Greetz,

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ziet er goed uit Jurrie! Ik weet niet of het door de flits komt...maar ik vind de banden erg glimmen. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

http://img213.imageshack.us/img213/1254 ... 1md.th.jpg

Ik zou de preshade iets dikker hebben gespoten, zodat het deel in het rode gedeelte écht met het voertuig zou zijn verzonken. Als je van plan bent nog een camouflage patroon over het voertuig heen te spuiten, zou ik de naden verhullen door de donkerste camouflagekleur eroverheen te spuiten, zodat de naad wordt verhuld.
Ik heb er geen kracht meer voor
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Darryl,

Thanks. De banden heb ik nog helemaal niets aan gedaan behalve de eerste spuitlaag :). Dus dat komt goed :). Bedoel je overigens het gele van de wielen of het zwarte?

@vincent,

Wat bedoel je met dikker? Dat je het gewoon nog beter ziet (dat zwarte)? Ik heb al eens eerder een preshade gedaan en vind deze zelf juist goed gelukt. Ik denk zelf, dat als je em nog dikker maakt, je echt van die "vlakken" krijgt. En door het zeer grote kleurverschil (geel om zwart) wordt dit effect alleen maar vergroot (in tegenstelling als je groen met zwart hebt ofzo). Kijk maar es op andere sites zoals missing-lynx. Ik heb daar wat in de gallery zitten neuzen naar preshading e.d. en daar ziet het er ook zo uit :). Maar, misschien lijkt het op de foto zo, of is het zo, maar in dat rode gedeelte had zoals het nu op de foto te zien is inderdaad een wel iets betere preshade gemogen. Maar op de rest van de vlakken lijkt het me ok?

Van dat naadje is zonde idd, maar daar ben ik nogal slordig in :P. Volgens mij komen er daar nog wat fueltanks voor dus dan zie je er minder van :)

Bedankt voor de comments :)

Jurrie

PS: Grote pic van vincent: http://img213.imageshack.us/img213/1254 ... 4vc1md.jpg
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ik bedoel het zwarte Jurrie. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

@Jurrie: Nee, de preshade zélf is erg goed gelukt, ik bedoel dat je onderste laag zwarte verf er in de toekomst er beter dikker overheen moet spuiten, bijv. van een laag van 1 mm (ik geef maar voorbeeldcijfers) naar 3 mm moet gaan, zodat die naad helemaal dicht gaat van de verf en je zo niets meer van de naad ziet. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

vincent schreef:@Jurrie: Nee, de preshade zélf is erg goed gelukt, ik bedoel dat je onderste laag zwarte verf er in de toekomst er beter dikker overheen moet spuiten, bijv. van een laag van 1 mm (ik geef maar voorbeeldcijfers) naar 3 mm moet gaan, zodat die naad helemaal dicht gaat van de verf en je zo niets meer van de naad ziet. ;)
Owzo. Ja, maar ik had gewoon wat plamuur ertussen moeten gooien en dan schuren :P...Eigenlijk :P...

@Darryl,

Okido, dat komt van het plastic zelf :). Na een likje zwarte verf is het straks weg :)

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Dan is het goed Jurrie! Maak je nooit dio's? Ik zie bijna alleen modellen voorbij vliegen. :P
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Darryl,

Ik bouw nog niet zo heel erg lang armor en ben een beetje alle technieken aan het perfectioneren. Ik bouw ook wel dio's hoor, maar het is dan meer dat ik in 1 middag de hele ondergrond structuur en basiskleuren maak..dat doe ik wanneer ik er zin in heb :D. Dat is dan ook vaak snel af :P.

Ik ben nu ook bezig met een M24 Chaffee 1/76 van Revell/matchbox en heb het ondergrondje dat erbij zit gerecycled in een heuse ondergrond met gips enz :). Wie weet dat ik daar snel nog even een keer wat foto's van maak :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

T'is weer iets minder heet ==> bouwen maar weer :D

Heb sinds de vorige keer pinwashes gedaan bij alle lager liggende delen. Vervolgens heb ik chips gemaakt van bruine olieverf.

Ondanks dat ik het gister gemaakt heb (de chips), zijn ze nog niet allemaal droog (doordat het olieverf is) en dat is op enkele foto's wel te zien (ze glimmen)...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dat was het weer. Ik ben nu een beetje aan het klooien met de wielen, om ervoor te zorgen dat ze mooi (licht) gewheatered zijn, doordat ze door zand heen zijn gereden :). Ook zal ik binnenkort de decals maar es doen :lol:

Greetz,

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ziet er goed uit Jurrie! Alleen op de voorlaatste foto. Heb je daar niet een beetje veel verf op het model gedaan?
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Mja, misschien dat ik daar nog wat weghaal. Zat er ook nog ff naar te kijken...

Ik kijk wel ff hoe het opdroogt oid :)

Houd jullie op de hoogte ;)

Greetz,

Jurrie
Plaats reactie