[Completed] - [Sdkfz 234/2 Puma] - [Italeri 1/35]
Moderator: Jurrie
- Jurrie
- Moderator
@SiNiSter,
Bedankt. Ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat. Ik ben zelf nu nog een beetje aan het "klooien" met de wielen, ik wil deze LICHTELIJK gewheatered hebben maar het wil nog niet echt lukken
. Maar uiteindelijk gaat het wel goedkomen!
@Polte,
Bedankt
. Da's altijd leuk om te horen. Ik hoop dat door deze bijdrages mensen (nog) meer gaan modelbouwen 
FF een statusupdate: ik heb de decals er inmiddels op zitten, foto's volgen nog wel een keer tzt.
Greetz & bedankt voor de reacties!
Jurrie
Bedankt. Ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat. Ik ben zelf nu nog een beetje aan het "klooien" met de wielen, ik wil deze LICHTELIJK gewheatered hebben maar het wil nog niet echt lukken

@Polte,
Bedankt

FF een statusupdate: ik heb de decals er inmiddels op zitten, foto's volgen nog wel een keer tzt.
Greetz & bedankt voor de reacties!
Jurrie
- Jurrie
- Moderator
Gezien de enthousiaste reacties maar weer even een update
:
Decals zitten erop:

Op deze pics is ook te zien dat een aantal chips wel erg dik zijn
, dat hoort natuurlijk niet. Dus daar ga ik, voor zover het nog kan, wel wat aan doen.
Wat ik nog ga doen:
- Chips op orde maken
- Wielen proberen te wheateren (ik maak er eerst 1, als die dan lukt ga ik de anderen maken)
- De rest van de uitrusting schilderen en toevoegen
Tot de volgende update
Greetz,
Jurrie

Decals zitten erop:

Op deze pics is ook te zien dat een aantal chips wel erg dik zijn

Wat ik nog ga doen:
- Chips op orde maken
- Wielen proberen te wheateren (ik maak er eerst 1, als die dan lukt ga ik de anderen maken)
- De rest van de uitrusting schilderen en toevoegen

Tot de volgende update

Greetz,
Jurrie
- Darryl
- Lid
- Jurrie
- Moderator
Hey Darryl,Darryl schreef:Ziet er weer goed uit Jurrie! Hoe krijg je die decals er toch zo recht op!? Mij lukt dat nooit...
Waarom lukt het je niet dan? Als je gewoon een decal erop doet heb je nog soms wel een minuut oid om hem recht te leggen? Als het niet lukt (en hij steeds wegglijd), dan zit er waarschijnlijk teveel water op het oppervlak, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat het is.
Ikzelf gebruik ook nog Microscale Set (om de decal mee vast te zetten) en Sol (om de decal mee te verzachten; het effect dat je hiermee bereikt is dat de decal in alle putjes, hoekjes en gaatjes zakt van je model en dus mooi in blend in het model).
Hoop dat je er wat aan hebt, want ik begrijp het niet helemaal

Greetz,
Jurrie
- Darryl
- Lid
- Jurrie
- Moderator
- Jurrie
- Moderator
Hoi Auke,
Bedankt voor je reactie. Die randen heb ik (op sommige plekken nog te dik, zoals ik al zei
) gemaakt met olieverf.
Gewoon een donkerbruine kleur en vervolgens met een heel dun kwastje wat plekken aanbrengen. Sommigen doen met schuurspons (indippen in olieverf) ook nog heel veel meer kleine chips aanbrengen
.
FF een statusupdate: mn "probeer"wiel ligt inmiddels in de mr Muscle ovenreiniger (kan je makkelijk de verf ermee afhalen). Dus binnenkort nog een poging om het wiel te wheateren
. Valt niet mee tot nu toe 
Greetz,
Jurrie
Bedankt voor je reactie. Die randen heb ik (op sommige plekken nog te dik, zoals ik al zei

Gewoon een donkerbruine kleur en vervolgens met een heel dun kwastje wat plekken aanbrengen. Sommigen doen met schuurspons (indippen in olieverf) ook nog heel veel meer kleine chips aanbrengen

FF een statusupdate: mn "probeer"wiel ligt inmiddels in de mr Muscle ovenreiniger (kan je makkelijk de verf ermee afhalen). Dus binnenkort nog een poging om het wiel te wheateren

Greetz,
Jurrie
- Auke
- Beste Avatar 2007/2008
Okee, bedankt. Ik heb nog overwogen om op zo'n soort manier roest aan te brengen op mijn slagschepen, maar dat heb ik als rookie toch niet aangedurfd. 
Ik moet wel zeggen dat ik door deze beelden weer zin krijg om te gaan modelbouwen, dat heb ik nu al geruime tijd niet meer gedaan, en ik heb nog een aantal dozen in de kast liggen...

Ik moet wel zeggen dat ik door deze beelden weer zin krijg om te gaan modelbouwen, dat heb ik nu al geruime tijd niet meer gedaan, en ik heb nog een aantal dozen in de kast liggen...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
- Jurrie
- Moderator
Als je olieverf gebruikt: dat duurt 2-3 dagen voordat het droog is. Je hebt dus voldoende tijd om het makkelijk weg te halen met terpetine oid..dan zie je er niets meer van. Dus je moet het gewoon maar een keer proberenOkee, bedankt. Ik heb nog overwogen om op zo'n soort manier roest aan te brengen op mijn slagschepen, maar dat heb ik als rookie toch niet aangedurfd.

Dat lijkt me een heel goed plan; hoe meer zielen hoe meer vreugdIk moet wel zeggen dat ik door deze beelden weer zin krijg om te gaan modelbouwen, dat heb ik nu al geruime tijd niet meer gedaan, en ik heb nog een aantal dozen in de kast liggen...

Greetz,
Jurrie
- Jurrie
- Moderator
@^kev,
Dankjewel
.
@allen,
Ik heb inmiddels 1 band/wiel weer "op orde" gemaakt om een volgende wheaterpoging te gaan doen.
Dit keer ga ik het iets anders doen, ik doe een drybrush op "rijvlakken" van de banden en de zijkanten van de banden bewerk ik met droge MIG poeder.
......alleen die MIG poeder (dat type) heb ik atm niet in huis. Dus die ga ik binnenkort online nog ergens kopen, als ik nog meer spullen nodig heb.
Ik post daarom zo wel even een ander model waarmee ik ook bezig ben en daar kan ik wel mee verder
Greetz,
Jurrie
Dankjewel

@allen,
Ik heb inmiddels 1 band/wiel weer "op orde" gemaakt om een volgende wheaterpoging te gaan doen.
Dit keer ga ik het iets anders doen, ik doe een drybrush op "rijvlakken" van de banden en de zijkanten van de banden bewerk ik met droge MIG poeder.
......alleen die MIG poeder (dat type) heb ik atm niet in huis. Dus die ga ik binnenkort online nog ergens kopen, als ik nog meer spullen nodig heb.
Ik post daarom zo wel even een ander model waarmee ik ook bezig ben en daar kan ik wel mee verder

Greetz,
Jurrie