[Completed] - [Sdkfz 234/2 Puma] - [Italeri 1/35]
Moderator: Jurrie
Goed, heb nu 5 wielen gespoten (1 reservewiel, deze iets minder "bereden" gemaakt). De andere 4 wielen heb ik geovenreinigerd en ik heb het midden nu weer zandgeel gespoten!
Foto's:
BTW, 1 spiegel is afgebroken...geen id waar dat is...Even kijken wat ik ermee doe! Dan nog een vraag: weet iemand waar ik foto's kan vinden oid of waar ik kan zien of er ook voertuigen uit Afrika zijn waar zand cq zand-modder aan de onderkant vastgekoekt is? Of dat mogelijk is? Ben aan het bedenken namelijk of ik een structuur wil aanbrengen hier en daar van opgekoekt zand of dat ik alleen droge pigment ga gebruiken...
Greetz,
Jurrie
Foto's:
BTW, 1 spiegel is afgebroken...geen id waar dat is...Even kijken wat ik ermee doe! Dan nog een vraag: weet iemand waar ik foto's kan vinden oid of waar ik kan zien of er ook voertuigen uit Afrika zijn waar zand cq zand-modder aan de onderkant vastgekoekt is? Of dat mogelijk is? Ben aan het bedenken namelijk of ik een structuur wil aanbrengen hier en daar van opgekoekt zand of dat ik alleen droge pigment ga gebruiken...
Greetz,
Jurrie
-
- Lid
Ik heb rond de loopwielen van tanks weleens opgekoekt zand gezien, nog nooit op andere plaatsen :weet iemand waar ik foto's kan vinden oid of waar ik kan zien of er ook voertuigen uit Afrika zijn waar zand cq zand-modder aan de onderkant vastgekoekt is?
http://www.afrika-korps.de/galerie/main ... itemId=785
http://www.afrika-korps.de/galerie/main ... itemId=773
http://www.afrika-korps.de/galerie/main ... itemId=849
Ik heb er geen kracht meer voor
- Guido
- Lid
Jurrie, even een offtopic vraagje.. Maak je ook diorama's op request? Ik neem aan dat je tot nu toe heel wat voertuigen en manschappen in elkaar hebt gezet?! Reden dat ik dit vraag is voor een tentoonstelling. Ik hoor graag van je! (stuur anders even een PB als je interesse hebt).
Echt zeer mooi werk.. respect!
Mvg
Guido
Echt zeer mooi werk.. respect!
Mvg
Guido
@Guido,
Bedankt voor je reactie. Hoewel ik niet enorm in tijd zit, zal ik toch wel even een PB sturen, ben benieuwd.
Bedankt voor je lovende woorden.
@allen,
Kleine statusupdate:
Van de 4 andere wielen heb ik de voorste kant alweer zwart geverfd. Nu nog de achterkant en zijvlakken (kan in 1x) en dan spuiten net zoals de overige 5 (je ziet er maar 4, de 5de is een reservewiel )
Greetz,
Jurrie
Bedankt voor je reactie. Hoewel ik niet enorm in tijd zit, zal ik toch wel even een PB sturen, ben benieuwd.
Bedankt voor je lovende woorden.
@allen,
Kleine statusupdate:
Van de 4 andere wielen heb ik de voorste kant alweer zwart geverfd. Nu nog de achterkant en zijvlakken (kan in 1x) en dan spuiten net zoals de overige 5 (je ziet er maar 4, de 5de is een reservewiel )
Greetz,
Jurrie
Hallo mensen,
Weer een update:
1) Wielen geairbrushed (de overige 4)
2) Alle wielen gemonteerd. Er moeten nog "kapjes" op.
3) Experiment met droge MIG Golf War Sand ==> later doorgevoerd op de Puma. Misschien komen hier en daar nog wat kleine "bankjes" bij de hoeken met wat meer MIG pigment sand .
4) 2x een jerrycan wat gechipped. Zijn nog niet helemaal af (zijkanten niet)
5) Alvast wat stelen van schoppen enz geverfd (niet op de foto).
6) Mondingsstuk van de loop gemonteerd (was eraf, zie vorige posts).
Volgende stappen:
Hier en daar bijspuiten, details adden, Mig pigment zand"banken" toevoegen enne...dan klaar. Hij komt overigens op de ondergrond waar de Ostwind nu op staat met nog wat accesoires
Foto's:
Greetz,
Jurrie
PS: 1 spiegel is afgebroken, ik weet het. Ben het andere gedeelte kwijt, maak er wel mooie schade van oid...komt goed .
PS2: Ik moet nog een keer wat betere foto's met daglicht maken, dan heb je even een betere kijk op de kleur...maar aangezien het bijna winter is is er NU weinig daglicht meer
Weer een update:
1) Wielen geairbrushed (de overige 4)
2) Alle wielen gemonteerd. Er moeten nog "kapjes" op.
3) Experiment met droge MIG Golf War Sand ==> later doorgevoerd op de Puma. Misschien komen hier en daar nog wat kleine "bankjes" bij de hoeken met wat meer MIG pigment sand .
4) 2x een jerrycan wat gechipped. Zijn nog niet helemaal af (zijkanten niet)
5) Alvast wat stelen van schoppen enz geverfd (niet op de foto).
6) Mondingsstuk van de loop gemonteerd (was eraf, zie vorige posts).
Volgende stappen:
Hier en daar bijspuiten, details adden, Mig pigment zand"banken" toevoegen enne...dan klaar. Hij komt overigens op de ondergrond waar de Ostwind nu op staat met nog wat accesoires
Foto's:
Greetz,
Jurrie
PS: 1 spiegel is afgebroken, ik weet het. Ben het andere gedeelte kwijt, maak er wel mooie schade van oid...komt goed .
PS2: Ik moet nog een keer wat betere foto's met daglicht maken, dan heb je even een betere kijk op de kleur...maar aangezien het bijna winter is is er NU weinig daglicht meer
- Sjoerd
- Lid
Voor de liefhebbers: weer een update
Wat foto's gemaakt bij daglicht, dus nu zijn de kleuren misschien ook wat beter te beoordelen.
Verschillen tov de vorige keer:
Greetz,
Jurrie
Wat foto's gemaakt bij daglicht, dus nu zijn de kleuren misschien ook wat beter te beoordelen.
Verschillen tov de vorige keer:
- - Oil drums en jerrycans naast de Puma verder geweathered, zijn nu bijnnaaaaa af.
- Houten tools op de Puma
- Puma heeft nog 2 extra kleuren pigment erbij gekregen, klein beetje meer kleurvariatie
Greetz,
Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 26 nov 2006, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.