Darryl's mini diorama's.

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Darryl
Lid

Darryl's mini diorama's.

Bericht door Darryl »

Met al dat ge-modelbouw hier, ben ik ook maar weer eens begonnen.
Ik heb besloten om wat mini dio's te gaan maken.

Ze zijn nog niet af. Zo zijn sommige poppetjes nog niet af geschilderd, zijn de dio's nog wat leeg, de ondergrond nog niet afgewerkt, maar ik wilde toch al wat laten zien. :)

Dio 1: Deze is nog lang niet af, zo moet ik de ondergrond nog bijwerken (wat meer sneeuw denk ik), gezichtjes schilderen en wat meer spul erop doen (zandzakken o.i.d)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dio 2: Bij deze moet ik nog wat wapens bij de poppetjes doen en de ondergrond nog. (meer zand zodat het ''mos'' niet zo opvalt) Wat vinden jullie van de bomen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dio 3: Als eerste moet ik de onderplaat gaan verven, dat rood ziet natuurlijk niet uit! Hier moeten nog wat soldaten in (denk Britse para's) plus nog wat wapens, stoelen o.i.d. Ook heb ik geprobeerd om zelf prikkeldraad te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de onduidelijke foto's, maar ik kreeg ze niet beter. :)

Natuurlijk laat ik in dit topic ook de veranderingen in de dio's zien.

Wordt vervolgd... :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Mooi gedaan!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ja ziet er goed uit.
Moet ook maar eens een poging gaan doen denk ik zodra ik al mijn modelspoorzooi hier heb.
Heb een paar dingen met duits wo2 materieel.
Mvg/Best regards, Sipke
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi Darryl,

Leuk dat je wat van je foto's ook post :).

Wat de foto's betreft: ikzelf heb een vrij eenvoudige camera, maar heb een tijdje terug een statief gekocht (plm 15-25 euro, gewoon een goedkoop ding). Dan houd ik de camera op plm 20-30 cm van het model en gebruik macro + evt zoom om foto's mee te schieten. Werkt perfect! (alleen het enige nadeel bij is dat ik op die kamer weinig licht heb, das dan wel minder:S)

Maar goed, nu je dio's ;).

Dio 1:

Ziet er leuk uit, geinige opzet. Verdaalde motor ofzo :D. Wat misschien leuk is bij dat dio, is om misschien nog een kaart toe te voegen (ofwel bij de motorrijder ofwel bij de Feldgendarmerie? is dat toch?)....En misschien een verkeersbord. Het lijkt ook wel of die weg naar rechts afgesloten is? Ik zou daar een bordje bijmaken met "Verboten" zus en zo. Is misschien ook een leuk detail. Al met al: je kan het denk ik nog iets voller maken door iets meer detail toe te voegen :). De opzet vind ik goed!

Wat je zegt over de sneeuw: ik zou zelf een heel dun laagje sneeuw doen en dan een aantal dikkere plekken (zoals je nu ook al hebt). En dan dat je in de weg het spoor van die motor ziet. OFzo :). Maar je kan natuurlijk ook een modderwegje maken, die door sneeuw + rijden een beetje ingezakt is enz :).

Dio 2:

Wel grappig ook :D. Je zegt dat je er nog wapens enz bij gaat doen, ik zou nog wat meer items erbij doen die het verhaal wat detailleren. Het is nog wat kaal (hoewel je dat dus zelf ook al aangeeft omdat er wapens bij moeten ;)).

Wat de bomen betreft: ik vind dat de boomstronken er goed uitzien, maar van echte bomen kan je niet meer spreken. De vraag is: wat stelt het precies voor? Als je gewoon bomen in de herfst hebt ofzo, moeten er wat vertakkingen aan enz. Als je het hebt over kapotgeschoten bomen: dan mis ik nog steeds wat kleinere takken aan de boom en op de grond en kraters. Misschien kan je daar nog wat uitleg over geven wat je daarmee wil. T'is overigens wel grappig, ik ben zelf ook een boom aan het maken door takjes aan elkaar te lijmen en zo een goede structuur te maken. Verder ga ik miniscuul dikke takjes (bijna draden) toevoegen. Als het geheel af is ga ik blaadjes uit de tuin mixen/snijden en met een een of ander goedje erop plakken. Ben benieuwd of ik er wat van kan brouwen, ik houd jullie wel op de hoogte :P

Wat het "mos" betreft: moet dit ook echt mos voorstellen? Zo ja, dan vind ik het niet echt geweldig, maar als blaadjes van de bomen vind ik het er wel mooi uitzien! Qua vorm en structuur! Ik denk alleen dat je er iets te veel hebt liggen. Ikzelf zou wat bij de "dikke" plekkenm weghalen en bij waar bijna niets ligt ietsjesssss meer toevoegen. Dan lijkt het iets verspreider. Maar daar moet je nog mee bezig in je tekst, wie weet heb je hier wat aan :). Misschien kan je ook nog wat blaadjes toevoegen met een net iets andere tint (bruin ofzo)...

Dio 3:

Zozo, je bewaart het beste voor het laatste? Hier zie je wel wat meer detail doordat er hier meer "rubble" is. Uiteraard komt dat doordat je een "stedelijk" iets hebt, maar toch. Da's nu net iets wat ik net iets meer in de eerste 2 dio's zou doen :D.

Ik vind het, voor zover ik het kan zien, zeer goed geslaagd. Veel mooie kleuren, die ondergrond is echt goed zo te zien :D. Verder vind ik het mooi dat de ruine wit is, dit steekt goed af tegen de rest van de kleuren die gebruikt zijn in je dio :).

Ik vind je prikkeldraad ook goed gelukt. Hoe heb je dit gedaan? Misschien kan je van een paar "stekels" deze iets minder lang maken, ik denk dat enkele iets te lang zijn. Echter ik ben ook geen prikkeldraad expert, ik kan het je niet voor 100% zeggen:D

Goed, ik hoop dat je er wat aan hebt en ook blijft posten hier :D

Greetz,

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Bedankt iedereen voor de reacties!

@ Jurrie, wat een verhaal zeg, hoe lang heb je daar op zitten type... :P.

Om te beginnen bij dio 1.
Je hebt me op ideeen gebracht, ik wilde zelf een prikkeldraadversperring maken en dan met dat bord van jou erbij. Over de sneeuw, er komt nog wat bij ja, maar vooral komt er nog wat modder bij. ben nu aan het oefenen met koffiedik. Een kaart is inderdaad handig, zat ook bij het kitje...maar ben hem kwijt.

Over dio 2.

Om te beginnen bij de bomen. Ze zijn kapot geschoten. ik maak mijn dio's na van originele wo2 foto's dus ook de bomen zijn nagemaakt. De reden dat er geen kleine takjes zijn. Op de wo2 foto waren die er ook niet boven een hoogte van 4 m ofzo. Maar als ik die kleine takjes erbij doe moet ik mijn bomen dus een stuk langer maken, dit heb ik wel geprobeerd maar het was niet mooi, omdat het dio erg klein is. :) Verder stelt het ''mos'' wel degelijk mos voor. Je zult zien dat de ondergrond NU mooier is. ( zie mijn update foto's). Verder komt er nog wat klein spul in voor, zoals een verdwaalde veldfles + hulzen. :wink:

Dio 3:

Ik wilde er nog wat achtergelaten helmen, hier en daar een tasje. En het allermooiste een paar stoelen, schilderij, emmers, kopjes, koffers enz bijpleuren. Dus het gewone burger spul. misschien nog een angstige burger in een hoekje o.i.d. 8)

De prikkeldraad heb ik gemaakt van garen. Ik zal wel eens een How To maken over prikkeldraad. De draden zijn niet te lang, naar mijn mening. :wink:

Hier mijn up-date foto's:

Afbeelding

Afbeelding

De zijkant van het huis is nu af en mooi afgewerkt, vind ik zelf. :)

Afbeelding

Tot de volgende up-date!!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Ik zou als ik jou was bij dio 3 het grijz op de muur zwart en dof maken. Dan krijg je een beetje roet effect :wink: .
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Darryl,

Weer nieuwe fotos :D:D :lol:! Mooi!

Dio 1:
Oke, ik hoop dat je er wat mee kan. Trouwens, je kan zelf natuurlijk ook een kaart uitprinten! Wat koffiedik betreft, kan je er niet ergens een koppie koffie neerzetten ofzo :P. Dat zijn van die geinige details :P. Of dronken ze dat daar niet veel :P?

Dio 2:
Kan je die foto niet even uploaden dan? Want ik kan me dat haast niet voorstellen. Er is alleen maar een stronk. Ik heb dan nog nooit zulke bomen gezien P Of een Google afbeelding ofzo. Echt alleen maar stronken en verder geen takken vink wel apart :P. Naast het feit dat ik overigens wel benieuwd ben naar de foto!

Het mos ziet er inderdaad nu veel beter uit. Wat heb je allemaal gedaan om het (zo)ver te krijgen?

Dio 3:
Oke, mooi dat er nog zooi bij komt.

Ik ben wel benieuwd naar die how-to, ik heb nog nooit iemand gehoord die van garen prikkeldraad heeft gemaakt :D!.

Wat het draad betreft: die is zelf niet te lang, ik heb het over de uitsteeksels. BTW, je mag daar een "eigen mening" :P over hebben, maar bekijk deze foto eens (of elke andere willekeurige ;) foto op Google Afbeeldingen van prikkeldraad):

Afbeelding

Ik zou zelf dus een paar uitsteeksels ietsjes afknippen (een paar anderen zitten wel vrij dicht bij de goeie lengte). Maar goed, da's een beetje naar je eigen smaak, moet je maar zelf ff naar kijken :).

Wat de laatste foto betreft: ik zou daar, net wat Waffenambt zegt, nog even een extra kleur toevoegen. Je hebt nu "grijs" en "wit". En geen goeie overgang of kleine kleurvariaties. Je kan dit doen door idd wat roet aan te brengen. Of drybrushen met een andere kleur grijs bij het grijs dat je al aangebracht hebt.

Die tekst aan de zijkant is een leuk detail. Misschien nog een idee: ik heb zelf ook weleens een poster geprint op klein formaat en die in mn dio verwerkt. Is misschien hier ook een leuk idee, zo'n poster!

Greetz,

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Thanks voor de tips jongens!

Over de roet daar had ik zelf ook al aan gedacht. Ben aan het uitproberen met houtskool. 8) .

De bomen.....Tja de foto komt uit een biebboek en ik heb geen scanner, maaar achter ons huis ligt een bos en daar staan precies dezelfde bomen, ik zal morgen eens een foto nemen. :wink: Het zelfde ''model'' bomen werden ook gebruikt in BOB bij dat ardenneoffensief. Ik weet dit niet zeker het is namelijk al een tijdje geleden dat ik de serie heb gezien. :)

De ondergrond van het U.S dio. Gewoon tuinzand + verkruimelde bladeren. :wink:

Het prikkeldraad...hmm mischien dat ik het nog wat kleiner maak...kijk wel. :wink:
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@darryl,

Als je met BoB Band of Brothers bedoeld, bij die kapot geschoten bomen bij Foy zie je ook nog wel wat takken enz :)

Succes ermee verder :)

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Bij BOB deel 4, als ze terug gaan naar hun oude postities. Als Joe zegt dat er iemand in zijn foxhole heeft gescheten, zie je 5 kapotgeschoten bomen. Vergelijk die met die van mij. :wink:
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Als ik jou was zou ik nog meer prikkeldraad maken en dat op een rol doen. Dat geeft ook een leuk effect.

Mvg Erik
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Op een rol?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik snap dat van waffenambt ook niet echt... je kan het wel gewoon ''krullen'' net alsof het net van de rol komt waar het opzat
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Een opgerold stuk prikkeldraad gewoon :). Is een aardig idee :)

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

dat krullen is een goed idee, dat ga ik eens proberen.

Verder special voor Jurrie!8)

http://members.chello.nl/~jm.albers/prikkel.htm
Plaats reactie