Ik knip en plak deze updates even van een ander forum, vandaar een paar posts achter elkaar!
Greetz,
Jurrie
----------------------------------------------------------------------
Hallo mensen,
Alweer een tijd geleden (2 jaar terug) heb ik voor een leuk prijsje AFV Club's Tiger 1 Late 1/35 kunnen kopen. Een erg leuke kit (en een alternatief voor Dragon en Tamiya's kits van de Tiger) met PE, werkende suspensie en een aluminium loop standaard inbegrepen.
Detail is erg goed vind ik! Vb: mooie lasnaden zitten er al op, luiken werken "echt" en daar zit ook veel detail op, mooie detail op de wielen etc..ik kan wel even doorgaan, het is echt een goeie kit. Ik weet echter niet hoe ie zich nu precies verhoud tot Dragon (daar zit denk ik nog wat meer bij) en Tamiya (oud, maar goud?!). Maar het ziet er allemaal erg leuk uit.
Ik heb een tijdje terug ook de zimmerit applicator van AFV Club gekocht, een leuk tooltje waarmee je makkelijk zimmerit kan maken. Deze heb ik al veelvuldig bij deze kit gebruikt

Ik heb ook een tijd geleden een boekje van Osprey gekocht over de Tiger 1, namelijk diegene hieronder. Het is een handig boek met een overzicht van wat modellen en de details. Erg handig bij het bouwen; je doet wat leuke ideen op:

Goed, ik ga even wat foto's geven.
De doos, is iets aparts! Ook lekker stevig allemaal, geeft meteen een goed gevoel:

Hij zit al voor een redelijk deel in elkaar. Zoals je ziet mist er nog zimmerit aan de voorkant, dat komt nog. De zimmerit heb ik overigens gemaakt van milliput en het patroon aangebracht met de zimmerit applicator van AFV Club (en dat is een werkje! Maar het ziet er, naar mijn idee

PE + ik heb de uitlaten wat structuur gegeven met Tamiya putty. "Helaas" heeft het ding smoke deflectors (?) waardoor ze niet heel goed zichtbaar zijn. Maar goed, alle beetjes helpen:

Andere kant:

Zimmerit aan de voorkant. Ik moet sommige stukjes nog wat wegsnijden. Tevens ga ik enkele (kleine) plekken open laten waar het zimmerit eraf is

Wielen en co

Achterkant. Ik heb wat deuken in die "dingen" (uitlaat-protectors) gedaan. Ziet er leuk uit, heb dat voorbeeld een beetje gepikt uit het boekkie

Greetz,
Jurrie