[In progress] - [AFV Club 1/35 Tiger 1]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Stephan.h,

Je moet toch maar es verf kopen voor je modellen ;). Wordt het gelijk een stuk mooier en bovendien kan je die verf ook nog gebruiken voor een volgend diorama! Ik ben benieuwd ;) BTW, zie ook nog mijn "PS" in het vorige bericht :P

@Darryl,

Bedankt voor je reactie. Speciaal voor jou heb ik de hull ook zo (verder) gespoten :P, zie hieronder.

@Auke,

Bedankt. Ik hoop dat je er wat aan hebt en wat spul van je te zien hier ;).

@Spitfire,

Probeer maar gewoon uit. Ik weet niet of je de Mr Muscle truc al kent?! Dat is ovenreiniger (te koop bij de supermarkten) en daarmee kan je al je verf van je model af halen mocht het mislukken. Zo kan je model nooit echt mislukken :).

Een airbrush is geen vereiste om mooie resultaten te bereiken, ik heb al een aantal gezien die geen airbrush gebruiken waarvan je versteld staat van het resultaat. Je zou eventueel eens een keer spuitbusjes kunnen kopen (bijvoorbeeld van Revell of Tamiya) om grote oppervlakken mee te spuiten. Dat geeft gelijk al een veel mooier resultaat. Die busjes zijn wel vrij duur, maar je kan er wel 2 modellen mee doen.

En ben benieuwd naar foto's van je tanks!

@allen,

Ook weer even een update.

Heel simpel eigenlijk: ik heb de rest van de hull gespoten. Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd na te maken, vrij ingewikkelde camo, was er lang mee bezig.

Maar aangezien er weinig comments waren over de camo op de toren hoop ik dat dit ook ongeveer OK is ;).

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Lijkt er goed uit te zien naar mijn idee.
vind de damage ook goed bedacht.
Brengt het model wat meer tot leven.
Mvg/Best regards, Sipke
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Haplo,

Bedankt voor je reactie. Die damage maakt het model echt "uniek". Ik moet nog een beetje gaan uitzoeken hoe we dat gaan wheateren e.d., maar dat komt uiteraard op orde ;)

Greetz,

Jurrie
Stephan.h
Lid
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Nice!!

Ziet er erg goed uit! :wink:
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Je zou het in een soort roest kunnen uitvoeren.
Het is beschadigd en dat roest vaak vrij snel.
En nog van plan om hem te gaan chippen?
Mvg/Best regards, Sipke
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ziet er goed uit
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Stephan h,

Bedankt

@Haplo,

Jazeker. Alleen het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik ga ook nog een beetje chippen, alleen ik wil het iets minder doen omdat ik de vorige ke(e)r(en) wat dingen uitgeprobeerd heb & dat is best goed gelukt, maar het kan ook wat subtieler zegmaar :P

@sobel,

Bedankt

Greetz,

Jurrie

PS: Ik heb nog geen id wanneer de volgende update is, kan ff duren, maar jullie merken het wel
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Ziet er netjes uit!

Kan niet wachten tot ik mijn airbrush spullen heb!
Spitfire
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Niet lachen, hier zijn ze. :oops:

Deze zijn wel meer dan 10 jaar oud :roll:
http://s38.photobucket.com/albums/e110/marolu/?sc=3
De laatste foto is geen tank zoals jullie wel zullen gemerkt hebben :lol: :lol: :lol: :lol:

Hieronder is mijn jongste creatie te zien.

http://s38.photobucket.com/albums/e110/ ... Lightning/

Grtz.

Luc.
SPITFIRE....KING OF THE SKY
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@spitfire,

Ziet er niet heel slecht uit ofzo hoor. Vind vooral die laatste wel mooi ;).

@allen,

Even een statusupdate: de meeste decals zitten er inmiddels op. Sort of... De decals zijn het enige slechte aan deze kit. Ze zijn heel dun waardoor ze heel mooi over de zimmerit heen gaan, helemaal met set en sol. Het nadeel is dat ze zeer snel uit elkaar vallen. Daarom heb ik nu 1 mislukte decal en een aantal zitten maar "zozo". Gelukkig heb ik via het TWENOT forum iemand gevonden die de decals overheeft, dus dat probleem is wel opgelost, maar het duurt ff voordat ik weer verder kan :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

De decals zijn dankzij iemand van het TWENOT forum toch nog goed gelukt.

Ik heb 1 "3" moeten reviseren, hier had ik TWEE pogingen voor nodig en ik had 2 x een "3", dus ik heb weer geluk. Tevens nog 2x een "1" wat gereviseerd met het 2de decalsheet.

Ik ben nu voor 95% tevreden met de decals. In elk geval 1 tip als je deze kit wil bouwen: gebruik de decals niet, bezorgen je alleen maar ellende! Het enige wat nu nog niet echt mooi is is de "311" achterop de tank maar ik durf het ding eigenlijk niet te vervangen ivm als het nog eens fout gaat. Ik denk dat ik er misschien een beetje chipping op los laat ofzo.

Goed, wat foto's:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

[edit]Om wat commentaar alvast voor te zijn, op de foto zie je wat "wittige" spikkels, die zijn in "het echt" niet goed te zien. Ik ga daar nog even naar kijken, ik denk dat het miniscule restjes zijn van uit elkaar gevallen decals :roll: [/edit]

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Kleine update.

Ik heb even wat zimmerit verwijderd en daar de kleur van zimmerit paste geverfd.

Het is voor nu nog even voor het idee, de verf zit er nog maar net op en ik zie nog wat witte plekjes ;). Dus alleen ff voor het idee, ik ga er later wel weer verder mee bezig :)

Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Image shack doet er weer eens lang over om te laden. :(

Maar na even wachten kan ik je zeggen dat het al aardig op begint te lijken.
Lijkt wel mooi dat damage op het zimmerit.
Mvg/Best regards, Sipke
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Haplo,

Volgens mij is Imageshack weer gefixed, dus dat is mooi.

Mooi dat je het al ergens op vind lijken ;):P. Die zimmerit: die liet soms gewoon los, en de pasta die je ziet is de pasta die gebruikt werd om het zimmerit op de tank te plaatsen. Het had een lichtgrijze kleur, soms een beetje gelig.

Ik heb overigens een iets lichtere tint grijs gekozen (staat niet op de foto) voor de plekken. Ik heb deze plekken dus iets lichter geverfd+nieuwe plekken toegevoegd en ook deze lichtere kleur geverfd. Dit zal te zien zijn in een volgende update :)

Greetz,

Jurrie
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat begint zeker al ergens op te lijken!

Wel één opmerking: ik denk dat de norm in de s. SS-Pz. Abt 102 (die dit soort camo waarschijnlijk veel gebruikte in Normandië) eerder was om de fijnere lijnen in het zandgeel te schilderen in plaats van in groen (zie RESTAYN, Jean, Tiger I on the Western Front, Parijs Histoire et Collections, 2003, p.116-127)

Ik kijk alvast uit naar het eindresultaat :)
Plaats reactie