[In progress] - [AFV Club 1/35 Tiger 1]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

De meeste drenk je in water tot ze loslaten (of je voelt met je pincet voorzichtig of die al loslaat) en dan neem je ze op je pincet of scalpel, en plaats je ze voorzichtig op de plek waar je ze hebben wilt. Dan laten drogen en klaaarr!

Sbas
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Bedankt!!
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Ik plaats hier even een fototje aangezien ik maar een foto heb lijkt me beetje overbodig om een nieuw topic te maken. de foto is van me tiger hoe die nu is hij heeft nog alleen de zijkant en de rupsbanden, dit is me eerste tank dus let niet zo op de details. :P

En hoe doe je dat zo mooi dat kleuren en die ribbeltjes enzo?

Foto: Afbeelding

Gr Johnny
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Malarkey,

Topickaper :D ! Die ribbeltjes dat is zimmerit en die heb ik gemaakt met Milliput. Ik weet niet of je dat kent, maar dat is dus een (opvul/sculptuur) putty :). Die moet je HEEL dun aanbrengen (zo dun mogelijk) en vervolgens heb ik met de AFV Club Zimmerit Applicator het patroon aangebracht. Hiervoor kan je ook een zeer dunne schroevendraaier of tandenstoker voor gebruiken, alleen dan ben je wel 5x langer bezig. Resultaat is min of meer gelijk.

Die kleuren...ik snap niet precies wat je bedoeld...maar die heb ik aangebracht met een airbrush.

Greetz,

Jurrie
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Tja :P.
Bedankt voor de uitleg, is dat zon spul wat net op voegsel lijkt?

gr johnny
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Mja, tis 2 componenten-stuff. Je kan het kopen in de betere modelbouwzaak (niet in de lokale Top1toys cq "modelbouwzaak"). Ik heb het ook geprobeerd met Tamiya Putty te maken, maar dat lukte niet omdat het spul te slap is. Milliput is echt een soort klei haast :)

Greetz,

Jurrie
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ja de rode milliput heb je dan denk ik ofniet (na samenvoegen geel/beige)? De gene die na samenvoegen wit is is namelijk ook te zacht!

Sbas
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Sturmman,

Yes, die heb ik! Het pakje heeft idd een rood randje, ik heb ook weleens geheel witte dooesjes gezien en dat is die jij bedoeld :)

Is idd 2 componentenspul

Greetz,

Jurrie
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

IS dat spul ook niet in de doe het zelf zaken te halen?

gr Johnny
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Nee, is modelbouw ''gereedschap''! Je kunt het vast wel via inet kopen...of kom eens naar een modelbouwbeurs!

Sbas
Plaats reactie