Diorama: Crashlanding in Germany

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Diorama: Crashlanding in Germany

Bericht door Ernst-H »

Hier een diorama dat ik ca 10 jaar geleden heb gemaakt:

Een Mustang P-51B is gecrashd in een veld in Noord-Duitsland. Duitse authoriteiten zijn reeds ter plaatse om het vliegtuig wrak te verwijderen en te kunnen onderzoeken.

Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ziet er leuk uit :)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ze waren toen nog niet zo ver met het maken van oa gras als nu (in de modelbouw dan he) er vliegen tegenwoordig echt 50000000 verschillende manieren rond over hoe je levensecht gras kunt maken (maken he, niet in de winkel kopen)..

Echt prachtig hoe levensecht je zo'n diorama kunt maken..

Vergeet ik trouwens bijna te zeggen dat die van jou er ook piccobello uit ziet :wink:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ziet er mooi uit.
Heb je nog foto's van deze diorama?
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Het gras is hier samengesteld uit Bruine verf, verschillende kleuren gras en een oneffen ondergrond. Grootste fout die vaak wordt gemaakt is dat mensen de "Look" willen hebben van een modderig veldje maar dan het gras plakken op een vlakke ondergrond.

Verdere foto's komen nog. Deze afbeelding is gemaakt met een Webcam. beter lukte even niet
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hoe lang ben je nu op zoiets bezig?

Of is zo'n vraag "not done" in de diorama-wereld :)?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooi gedaan Ernst!!! :)

Hoelang ben je nu ongeveer bezig met het maken van zo'n diorama???

Bjorn.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Ik kan niet direct zeggen hoe lang ik met dit diorama ben bezig geweest.

Uiteindelijk zal het uitdenken (hoe komt het er uit te zien) en het plan van aanpak (hoe ga ik dan maken wat ik wil) het meeste tijd kosten.



Ik zal binnenkort nog wat andere, meer gedetailleerde modellen laten zien. Zo heb ik nog een model van een P51D (blijkbaar mn favoriete vliegtuig toen ;) ) waarvan alleen al de stoel van de piloot uit ca 10 onderdeeltjes bestaat (stoeltje is niet groter dan 5mm)
Dat model heeft denk ik meer tijd gekost dan dit hele diorama bij elkaar.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Plaats reactie