1:35 Merken

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi Wouter,

Een goeie vraag. Allereerst heb je 2 typen figuren die je veel ziet, dat zijn die van Dragon en die van Tamiya. Uiteraard zijn er nog meer merken, maar dit voor een beetje betaalbare bedragen en redelijke kwaliteit. Ik ga er vanuit dat je 1/35 figuren bedoeld. Er zijn ook 1/72 sets, die ik veel zie van Revell, en daar zitten al snel 50 figuren in (maar ook vaak met 5 verschillende poses, dus dan heb je 10x dezelfde...)

Hier heb je bijvoorbeeld wat Tamiya figuren en prijzen: http://www.plasticmodelbouw.nl/?page=10 ... gId=284382. Gemiddeld zitten er voor 1/35 3 a 4 figuren in de doos. Je kan aan de plaatjes zien hoeveel er in zitten. De figuren van Tamiya vind ik vrij algemeen.

De Dragon figuren zijn vaak gerichter gemaakt op een bepaalde divisie en kennen ook veel interessante poses. Vb:
http://www.plasticmodelbouw.nl/?page=10 ... gId=289640. Ook hier geldt: wat je op de voorkant van de doos ziet, dat is in princiope het aantal figuren, meestal een stuk of 4.

Greetz,

Jurrie
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Voor poppetjes specifiek zou ik inderdaad voor Dragon gaan. En voor vliegtuigen is Revell inderdaad wel goed, voor al het andere zou ik voor andere merken gaan. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Sinister,

Om het lekker ingewikkeld te maken :P : Niet alle vliegtuigen van Revell zijn goed. Sommige zijn echt uit de jaren '70, maar anderen zijn vb: ex mallen van Hasegawa, echt superkwaliteit :). Vaak weet je dit niet vantevoren :P

Greetz,

Jurrie
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Voor 1:72 moet je trouwens op http://www.plasticsoldierreview.com kijken voor wat goed en niet goed is.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey rednas,

Geinige site. Ik zal em es aan m'n startpagina toevoegen :D

Greetz!

Jurrie
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Zie hier, mijn eerste 2 geschilderde Duitsers, tevens de allereerste :)
Op de foto bij een kapotgeschoten Russisch kerkje.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat vinden jullie er van?
Ben er benieuwd naar, maar wees niet te hard, dit was de eerste keer :P

Wouter
Deas Gu Cath
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Kan je hier niet even beter een nieuw topic voor openen :)? Lijkt me iets handiger :D

Greetz,

Jurrei
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Heb het nu toch al hier gedaan :P
Maak binnekort wel een nieuwe, met wat extra erbij, maar wat vind men er nu van? :)
Deas Gu Cath
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Topic != post

Greetz,

Jurrie
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Wat bedoel je Jurrie?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Wat ik wel weet is dat het merk ICM niet aan te raden is :(
Je bent urenlang bezig met bijvijlen omdat veel dingen gewoon niet passen, het lijmen van de tracks is vervelend, de tank zit niet op een goede schaal t.o.v. de infanterie, en veel kleine dunne onderdeeltjes die snel afbreken.

De infanterie blijft niet goed staan en de helmen zijn er bijna onmogelijk op te krijgen :(
Deas Gu Cath
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Darryl schreef:Wat bedoel je Jurrie?
Dit topic/onderwerp gaat over merken. Ik bedoelde dat Wouter beter ff een nieuw topic kan maken over zijn gebouwde dingen ipv een post op dit topic. Snappie? Anders wordt het een soort chatbox met alles door elkaar heen :). Het gaat hier over modelbouwmerken :). Maar ik zie dat dat al gebeurd is :D (gesplitst)

@Wouter,

ICM...tja. Ik heb er zelf nog nooit wat van gebouwd, maar ik weet wel dat je geen Dragon / Tamiya kwaliteit moet verwachten. Het leuke van ICM is dat ze nogal eens aparte onderwerpen hebben, daarom spreekt het vaak wel aan.

Bovendien, het kan NOG slechter kan ik je vertellen, ICM valt nog mee ;). Je moet snel maar es beginnen aan ofwel die Dragon ofwel die Tamiya kit, that's modelling heaven :lol: :D

Greetz,

Jurrie
melle
Lid

Bericht door melle »

Volgens mij een van de getere voor figuurtjes en gebouwen alsook uitbreidingskits voor tanks en vliegtuigen!
http://www.verlinden-productions.com/

Heel mooi gedetailleerd.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Melle,

Dat is inderdaad erg mooi spul. Ze brengen nog steeds erg mooi spul uit maar ze zijn niet meer de enige op dat gebied (waren ze vroeger bijna wel).

Denk aan Plusmodel, Custom Diorama's en PE fabrikanten zoals Eduard en Aber...vallen allemaal een beetje in dezelfde invloedssfeer :)

Greetz,

Jurrie
melle
Lid

Bericht door melle »

Paar jaar geleden was het makkelijk en goedkoop om in de fabriek van Verlinden zelf je spulletjes te kopen.Zaten toen op het industrie terrein in Lier.Maar omdat ze daar geen millieuvergunning meer kregen zijn ze verhuisd naar de States. :cry:
Plaats reactie