tow missile launcher
Moderator: Jurrie
- viny
- Lid
tow missile launcher
laatst heb ik een bouwpakketje van een voor mij onbekent merk gekocht. nu vroeg ik me af of dit wel een wo2 pakketje is, het gaat om een 4WD M151-a2, 'with tow missile launcher' met rakket werper dus, hadden ze deze in de wo2 periode wel, of is dit een later model?
'War is delightful for those who have not experienced it'
- Stephan.h
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- viny
- Lid
nee het gaat niet om dieStephan.h schreef:Gaat het om deze? http://www.anticsonline.co.uk/676_1_1060422.html
deze http://www.modellbau-universe.de/upload ... _35125.jpg
'War is delightful for those who have not experienced it'
- Sjoerd
- Lid
TOW is naoorlogs. Het staat voot 'Tube-launched Obtically-tracked Wire-guided'. Het is een raket (anti-tank) die uit een buis wordt gelanceerd (Tube-launched) en door middel van een camera in de neus optisch gevolgd kan worden (Optically-tracked), voorts kan de raket via een draad bestuurd worden tijdens de vlucht (Wire-guided).
Deze technologie was in de Tweede Wereldoorlog nog niet voor handen.
Deze technologie was in de Tweede Wereldoorlog nog niet voor handen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- ZEN.45
- Lid
Sjoerd,
schutter het 'vizier' van de lanceerinstallatie (tijdens de vlucht van de raket) op
het doelwit gericht houdt. De beweging van het vizier (en dus het doelwit) worden
via een draad doorgegeven aan de raket;
De M151 is pas in 1959 in gebruik genomen.
De TOW is pas in 1970 in gebruik genomen.
De Tow-raket heeft geen camera in de neus. 'Optically tracked' bestaat erin dat de...door middel van een camera in de neus optisch gevolgd kan worden...
schutter het 'vizier' van de lanceerinstallatie (tijdens de vlucht van de raket) op
het doelwit gericht houdt. De beweging van het vizier (en dus het doelwit) worden
via een draad doorgegeven aan de raket;
De M151 is pas in 1959 in gebruik genomen.
De TOW is pas in 1970 in gebruik genomen.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?