Voltooide model-vliegtuigen.

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Veltro
Lid

Voltooide model-vliegtuigen.

Bericht door Veltro »

Ik zie dat modelbouw weer aardig opleeft op het forum, daarom ook even mijn laatste voltooide projecten. Ik heb op dit moment ongeveer 150 modelbouwitems staan (soldaatjes, voertuigen en vliegtuigen), allen in de schaal 1:72/76.

Macchi Mc-205 “Veltro” van Italeri

Afbeelding

Savoia Marchetti SM-81 “Pipistrello” van SuperModel

Afbeelding

Fiat BR-20 “Cicogna” van Italeri

Afbeelding

Focke-Wulf 190 van Revell

Afbeelding

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Vindt vooral de middelste 2 erg mooi Veltro :wink:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Bedankt rutger!
De Fiat BR-20 “Cicogna” van Italeri is nog goed te vinden in de winkels, ik geloof voor 14.95.

Mijn favoriet staat hier nog niet bij de Savoia Marchetti SM-79 Sparviero.
Ik had net een oud Airfix doosje op de kop kunnen tikken van dit model toen Italeri plots ermee op de markt kwam.
Deze zal ik ook wel een keer posten.

Veltro
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Nog even een paar recentere afgeronde projecten.

De al eerder genoemde Savoia Marchetti SM-79 Sparviero van Airfix (de decals zijn apart gekocht)

Afbeelding

Junkers Ju-88 van Revell

Afbeelding

Fokker G-1 van MPM

Afbeelding

Ten slotte een zeldzaam bouwdoosje. Een Fiat M-13/40 van ESCI.

Afbeelding

Ik ben nu bezig met een vrij groot diorama. Het diorama speelt zich af bij El Alamein en stelt een grote groep ingegraven Italianen en hun uitrusting voor. De Fiat M-13/40 zal hier ook deel van gaan uitmaken.

Veltro
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ziet er mooi uit Veltro! Ik vind die eerste 2(van je post hierboven) erg mooi. Die Fokker vind ik wat harde kleuren hebben, ik weet niet hoe het komt...Je Fiat M-13/40 mag wel wat wheatering gebruiken, vind ik persoonlijk ;). Wie weet komt het nog hehe :)

Even een vraagje: hoe was die Airfix kit? Ik wil misschien ook nog een keer een SM-79 kopen en kan misschien goedkoop aan die Airfix kit komen, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is.

Greetz en succes met bouwen!

Jurrie
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Dank je voor je woorden Jurrie.

Wat betreft de Fokker G-1, deze is gekleurd in de officiele kleuren, dus als het wat hard lijkt komt dat denk ik door de foto.

Over de wheatering; ik vind het niet altijd mooi staan en wilde het risico niet lopen met dit zeldzame bouwdoosje. Voor mijn Normandie dio heb ik het wel gebruikt bijvoorbeeld (Panzer IV en Panther).

Ik vind de Airfix kit degelijk. Een goede basic kit. De decals zijn echter prut (de fascio's), net als bij de Airfix Fiat G.50. Deze heb ik dan ook vervangen door aparte decals gekocht bij Luchtvaart Hobby Shop te Aalsmeerderbrug.

De Italeri versies (ze hebben er nu al drie uitgebracht) zijn qua detail veel beter en meer geschikt voor de ervaren modelbouwer. Voor 16.95 zou ik toch eerder gaan voor deze dan de Airfix kit (11.95), maar voor een koopprijsje zou ik hem zeker niet laten liggen.

Veltro
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Lijkt me duidelijk, bedankt Veltro

Greetz,

Jurrie
Plaats reactie