Revell NSU Kettenkrad 1:9

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Revell NSU Kettenkrad 1:9

Bericht door Alex »

Kort geleden heb ik dit pakketje aangekocht via de Duitse Ebay. Ik ben van plan er binnenkort er maar eens een beginnetje mee te maken. Aangezien ik niet echt veel verstand heb van modelbouw en mijn pa wel wat weet, wilde ik toch even aan jullie vragen hoe ik dit pakketje er het mooist uit kan laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit te twijfelen of ik de linksonder zal gaan maken of die rechtsonder staat...

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
carl1944
Lid
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

Go for the camo! 8)

Mvg
Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Vanwege de schaal zou ik ook voor de Camo gaan. Anders krijg je vaak van die grote vlakken (met betrekking tot dezelfde kleur) en zie je gauw kleine foutjes en on-effenheden mocht je die per ongelijk maken.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Hmmm daar hebben jullie gelijk in, aangezien ik vast wel wat foutjes zal maken :P Heeft iemand misschien nog tips over hoe ik het beste effect kan krijgen met de camo?

Alex
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Alex,

Daar is je topic dan over de Kettenrad ;). Trouwens, "pakketje"...goeiedag, dit is een grote kit hoor hehe! Ik ben benieuwd wat je ervan bakt.

Hoe je deze kit het mooist eruit kan laten zien? Ik ga er ff vanuit dat je geen airbrush hebt. Ik zou zelf dan, eerst de hele kit (misschien exclusief tracks, ik weet niet hoe die in elkaar zitten) in elkaar zetten. Vervolgens, voor de grote oppervlakken, gebruik maken van een spuitbusje verf van bijvoorbeeld Tamiya of Revell (kost iets van 6 euro ofzo). De details kan je gewoon met een kwast verven.

Ik zou dan daarom ook kiezen om OFWEL het voertuig in 1 kleur te maken OFWEL een hard-edge camo maken. Dit houd in principe in dat je eerst je Kettenrad de basiskleur spuit. Vervolgens plak je bepaalde gebieden af (bijvoorbeeld met tape of klei of wat dan ook) en die plekken spuit je met je camokleur. Als je dit niet doet, heb je een te grote "overspray" doordat die spuitflesjes alleen geschikt zijn voor grote oppervlakken. Ik hoop dat je me kan volgen.

Succes ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt & hoop binnenkort wat in progress pics te zien :)

Greetz,

Jurrie
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Hmmm hoe zit het dan met het interieur enzo? dat moet toch andere kleuren hebben lijkt mij :P Ik bedoel als je hem al helemaal in elkaar gezet hebt kom je daar toch moeilijk bij dan lijkt me? :oops:

Alex
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Alex,

Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt mij dat het interieur dezelfde kleur heeft als de buitenkant (exclusief eventuele camo). Foto's geven de uitkomst, dus daar moet je even naar Googlen.

Dit is uiteraard exclusief stoel/zadel (of hoe je het ook noemt :lol:) enz, dat moet je wel verven
Plaats reactie