Hoi,
Weer een updatetje. Hij's inmiddels bijna af. Ik moet alleen nog de uitlaat verven en de wielen bijstippen. Wat heb ik gedaan sinds de vorige keer?
1) Glanslaagje lak
2) Decals erop gedaan met wat Micro Set en Sol
3) Weer een glanslaagje om het te sealen
4) Experiment met wash, maar het resultaat daar werd ik niet vrolijk van. Normaal kan je olieverf lang laten zitten en alsnog het restant wegvegen (bij mij: iets van 30 min, nadat de terpetine opgelost was), maar ik kreeg de olieverf er moeilijk af [waar het niet hoorde]. Heb besloten om deze kist dan ook niet verder te bewashen, misschien komen er nog wat chips, maar dat is het.
4) Matlaklaagje erop. Cockpitglas afgedekt met Micro-mask (blauw vloeibaar goedje, te gebruiken als een soort "tape". Voor het eerst gebruikt en dat werkt prima!
Ook heb ik besloten om een ondergrondje erbij te doen, gebaseerd op de volgende foto:
Ik wil een dergelijke ondergond maken met die "vloer" met vierkantjes die wat lager liggen. Verder ga ik ook een camonet gebruiken en ik leg ergens zo'n rood apparaat neer wat voorop de inlaat v/d motoren zit. Aan de linkerkant van het dio komt een opgehoogd stukje (met styreen) met info over het vliegtuig en aan de rechterkant komt dus dit stuk airfield.
Ben al een beetje bezig geweest, dat zie je vanzelf in de foto's.
Allereerst de foto's van het vliegtuig zelf:
De kist is redelijk geslaagd. Ik ga het denk ik qua fighters toch eerder bij 1:48 houden. Ik heb voor iemand anders wel het een en ander 1:72 qua fighters gebouwd, en deze zijn een stuk groter en daarvoor prima geschikt. Dit kleine ding was me eigenlijk wat TE klein, maarja. Aan de decals valt nog wel te zien dat het hier om decals gaat jammer genoeg. Ondanks dat ik alle procedures met set en sol en laklagen heb gevolgd. Ik kan dit helaas niet verbeteren,
wie weet heeft iemand nog een ander geniaal idee hiervoor? Ik denk dat het gewoon aan de decals zelf ligt.
Anyways, begonnen met het ondergrondje. Stap 1 en 2: Pak een XENOS fotolijstje en plak de randen af:
Stap 3, pak alle ingredienten bij elkaar (in mijn geval water en plamuur [de basis], fijn zand en strooisel [de structuur] en houtlijm [om het geheel wat stevig te houden]. Maak hier vervolgens in stap 4 een mixje van

:
Stap 5: smeer het goedje over de hele bovenkant van het fotolijstje.
Dat was het voor deze keer, meer de volgende keer

. Het vliegtuig zal dan helemaal af zijn en hopelijk schiet het ook al op met de ondergrond

.
Greetz,
Jurrie