Tiger afgewerkt

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
snafu
Lid

Tiger afgewerkt

Bericht door snafu »

hallo ben nog niet zo lang bezig met modelbouw en heb gisteren deze Tiger 1 afgewerkt.Graag had ik jullie opmerkingen gehoord.mvg snafu
Afbeelding
Greifkommando!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi Snafu,

Leuk dat je wat post! Heb je niet wat meer foto's, dan valt er ook wat meer over te zeggen :lol:.

Ik denk dat, als je nog niet zo lang bezig bent met modelbouw, je een leuk resultaat hebt neergezet! Van welk merk is deze Tiger overigens? En schaal 1:35?

Even wat tips, en dat is: voor zover ik het van deze ene foto af kan zien:

1) Misschien kan je nog wat meer diepte aanbrengen in je model door gebruik te maken van washes. Dit is verdunde verf (5%) met terpetine (95%). Hiermee smeer je je model in (helemaal of alleen bij boutjes, naadjes, kiertjes) etc en dat zorgt ervoor dat het vuil niet op de panels blijft liggen maar in alle kiertjes trekt waardoor die vuil worden en meer diepte krijgen. Qua kleur kan je hiervoor bruin en/of zwart gebruiken. De meeste mensen gebruiken voor de verdunde verf olieverf, dit kan je kopen bij boek/schilderhandels e.d. Waarom olieverf? Omdat het 2 dagen duurt voordat olieverf droog is. Dan heb je veel controle erover; als er wat mis gaat kan je het zo weghalen.

2) Bij deze foto aan de linkerkant onderaan gaat opeens een stukje track wel erg recht omhoog. Zie bijvoorbeeld deze foto:

Afbeelding

3) Leuk idee om die grijze onderlaag door de gele laag heen te laten komen. Ik denk dat het nog iets subtieler kan dan hoe jij het hebt uitgevoerd. Er zijn namelijk veel zogenaamde "chipping" technieken waarmee je mooi kan simuleren dat oude verf (in dit geval grijs) door de gele laag heen komt. Zoek er maar eens op met google chipping. Het komt erop neer dat je grote "chips" grijze verf met de kwast maakt en kleine chips kan je bijvoorbeeld maken door een spons in te dippen in verf, het grootste deel van de spons afhalen, en vervolgens op je model dippen/deppen enz :P.

Goed, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het zou leuk en handig zijn als je misshcien nog wat meer foto's kan posten ;). Het liefste ook met nog iets meer daglicht :)

Greetz,

Jurrie
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Afbeelding
Afbeelding
foto's zijn ietwat onzuiver maar ben pas in de mogelijkheid om zaterdag nieuwe te nemen.In ieder geval hartelijk dank voor de tips en ga er volgende keer rekenign mee houden. :)

ooh ja het model is 1/72 van revell
Greifkommando!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi Snafu,

1:72...das nog wel een stukkie kleiner dan 1:35 ;). Dan zijn de genoemde technieken nog wel iets moeilijker, maar wel toepasbaar :)

Greetz,

Jurrei
snafu
Lid

Bericht door snafu »

oké hartelijk bedankt jurrie
Greifkommando!
Plaats reactie