tot posts allemaal!
Jurrie schreef: Vraag: hoe en waarvan heb je die rubble gemaakt en heb je die eerst neergelegd en daarne geverfd en gespoten en geweathered of anders?
Hey Jurrie,
Ik heb eerst de alabastine sneldrogende vuller eropgekwakt zegmaar, daarna heb ik de steentjes eringedrukt. die zijn ook gemaakt van foamcore. gewoon repen snijden. in eerste instantie had ik ze al geverfd, maar ze waren de verkeerde kleur. eerder krabrood. dus toen ik ze eringedrukt had heb ik ze nog een keer geverfd. dat is ff uitvogelen hoe je dat het beste kan doen. ( de gladde kanten met wat drogere verf, de schuimige kanten met verdunde verf) daarna heb ik wat tandenstokers afgebroken en licht geverfd, met erg verdunde bruine verf. die vervolgens ertussen gestoken en daarna nog wat meer sneldrogende vuller eroverheen gekwakt. daarna heb ik het geheel geweathered met een wash en daarna wat drybrushen.
Haha! dat parket was echt het makkelijkste van allemaal! grappig dat het zo goed overkomt als parket. anyway, daarvoor heb ik dik karton genomen ( ook verkrijgbaar bij een hobbyzaak) van ongeveer een milimeter dik. dat heb ik op dezelfde manier bewerkt als het foamcore. gewoon strepen ingetrokken met een lineaal en wat puntigs. daarna heb ik een paar kleurenmengsels gemaakt van bruin (3 om precies te zijn) en ben ik afwisselend gaan drybrushen. omdat de ondergrond wit was hoefde ik alleen te drybrushen.Jurrie schreef:Nog een vraag dan: dat "parket": hoe gemaakt en geschilderd en evt gewashed? Ben benieuwd, want het ziet er goed uit!
Glas is gewoon plastic van een sausbakje wat je bij de friettent krijgt.Jurrie schreef:Glas ziet er ook leuk uit: hoe heb je dat (naderhand) aangebracht en waarvan is het?

nope, eerder hobby-HANDWERKzakenJurrie schreef:Ik heb Foamcore trouwens nog nooit gezien. Je bedoeld wel hobby-MODELBOUWzaken en niet hobby-HANDWERKzaken? Want kan me voorstellen dat ze dat daar misschien hebben. Heb het iig nog nooit in een modelbouwzaak gezien

Wouter schreef:Daarom, het ziet er echt geweldig uit!
Misschien is het ook nog leuk om wat meubels e.d. in het huis te zetten?
Helemaal kapotte banken, tafels, stoelen, misschien een schilderijtje van Adolf aan de muur?
Meubels was ik al mee bezig, maar dat wil niet echt van de grond komen. Het stoeltje is wel ok gelukt. maar de tafels zijn bagger. dit is trouwens niet eens het grootste probleem. het probleem is de indeling van die kamer. ik had gedacht om een tafel tegen het lange raam aan te zetten met een MG erop. maarja, hoe deel je de rest van de kamer in? maak je kasten en een fornuis, of alleen wat planken en een tafel, of veel rommel juist weer. kbedoel: het is wel een ontploft huis weetjewel