[Completed] - [Dragon 1:35 Hetzer]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Even een kleine update, ik heb inmiddels alles gepinwashed. Ben er wel tevreden mee, alleen vraag ik me af of het op de wielen niet een beetje overdone is? Er komt nog wel modder & ander materiaal overheen enz maar goed :).

Pics:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Helemaal niet overdone. Ziet er goed uit Jurrie!

8)

Jan
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks Shifty. Op andere forums had ik ook al te horen gekregen dat het op de wielen niet overdone is...dus dat zal wel goed zitten ;).

Even kijken hoe het met de verdere weathering uitpakt!

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Weer een update. Ik heb gedrybrushed (met Tamiya Buff) en gechipped (mix met olieverf: donkerbruin, burnt sienna (wat lichter bruin), zwart en gun metallic). Vervolgens aangebracht met de kwast en hier en daar met de spons.

Ik heb alleen de bovenkant van de tank nog maar gedaan, nog niets bij de wielen enz.

Is het wat :oops: ? Ik vind chips nog altijd erg lastig, om dan de goede kleur en vorm te krijgen. Ik denk wel dat de basis licht (van kleur) genoeg was voor de gekozen chipkleur. Of het nu allemaal logisch is & in de goede vorm is nog even de vraag..Enkele chips zijn een beetje dik (zie bijv foto 7), maar goed. Zoals op foto 6 te zien is heb ik de uitlaat en dat blauwe ook al geverfd (de uitlaat is overigens nog niet af ofzo!).

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
PS: Niet de allerbeste pics, blame the weather :P
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ziet er weer mooi uit Jurrie :wink:

Ik zie er telkens weer naar uit als jij iets maakt :)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Von Pratt,

Ja bedankt! Ik probeer ook elke stap te fotograferen zodat het duidelijk wordt hoe je tot een resultaat komt! Een flink aantal (goede) modelbouwers laat dit achterwege zodat andere modelbouwers er maar bar weinig van kunnen leren jammer genoeg!

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Volgende update. Wat is er gebeurd?

1) Gele krassen toegevoegd in de camo (lichte krassen en lichte chips), slechts enkele.
2) Roestuitlopers toegevoegd. Ik heb hiervoor MIG pigment "Standard Rust" gebruikt, maar bij nader inzien is deze wel heel erg rood/oranje :shock: ! Ik denk dat ik nog wat uitlopertjes erbij/ernaast met Revell nr 83 (roest) ga doen ofzo, want dit is een beetje te gek.

Ik hoop dat ik er nu geen kermisattractie van gemaakt heb & dat het ergens op lijkt. I hope so.

Pics:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie
PS: Ik zie nu op de laatste foto dat een aantal krassen wel erg dik zijn aan 1 kant. Even kijken of ik daar nog wat mee kan doen / tunen :)
Spitfire
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Kermisattractie :?: :?: :?: :?:

Volgens mij heb jij zo'n echt ding in je tuin staan
en probeer je ons wijs te maken dat dit modelbouw is :lol: :lol: :lol:

Mooi, echt heel mooi :cheer: :cheer:

Grtz.

Luc 8)
SPITFIRE....KING OF THE SKY
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks spitfire :D

Je bent wel enthousiast jij hehe, leuk :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ik heb inmiddels alle wielen zwart geverfd (althans de randen) en de rest ff bewerkt :).

Ook ben ik bezig geweest met de uitlaat, ik heb hiervoor MIG standard rust gebruikt. Die vind ik overigen wel heel erg licht, dus ik ga hier nog flink overheen washen e.d.

Maar veel verder kon ik er niet mee, ik wil een klein diotje maken zoals eerder gezegd. Daarom heb ik bij http://www.joefix-studio.be het volgende besteld:

Herfstbladeren:
Afbeelding

Paddestoelen :lol:
Afbeelding

En nog wat takkenbasis, ik vermoed dat je hier echter ook die "struiken-achtige-treinbaantroep" voor kan gebruiken, maja, t'was goedkoop en wie weet is het heel fijn...even testen dus:
Afbeelding

Ook heb ik voor eventuele toekomstige diorama's nog wat besteld. Ik ben benieuwd of het wat is!

Greetz,

Jurrie
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Jurrie schreef:"struiken-achtige-treinbaantroep"
Zo kan hij wel weer he?
Ben zelf een modelspoor liefhebber.

:P

Ziet er netjes uit Jurrie.
Ik ben benieuwd hoe hij op een dio lijkt.
Groot dio of een kleintje waar hij ongeveer net op past?
Mvg/Best regards, Sipke
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Goed mensen, ondanks de hitte hier (nog geen regenbuien hier atm), toch doorgegaan met de Hetzer onder het motto: No guts no glory!

Wat heb ik gedaan? Ik heb geprobeerd regenstrepen te maken. Niet de regenstrepen zoals je ze vaker ziet (bijv: bij mijn BT-5...de tank is stoffig, het heeft geregend en het heeft sporen achter gelaten), maar echte regen. Hiervoor heb ik glanslak gebruikt. Ik heb eerst met een kwast hele dunne streepjes hier en daar gezet, aan de randen meer dan in het midden. Vervolgens enkele plekken nog wat meer aangestipt, zodat het nat lijkt.

Daarna de airbrush gepakt en met glanslak hier en daar het wat meer 1 geheel gemaakt. De tank is nu niet een en an glanslak hoor, :lol:, dat valt wel mee, zie de foto's.

Ik heb op internet gezocht en dankzij Jurjen maar 1 foto gevonden van een tank die door de regen rijd en "half nat" is. Ik heb geprobeerd dit een beetje na te maken en dit is het geworden (zie de foto's).

De hamvraag is: LIJKT dit ergens op? Ik weet namelijk nog niet of het nu mooi, matig of superlelijk is. Uiteraard moet ik nog veel verder met het plaatje met natte modder enz, dus af issie nog niet. Daarover gesproken: ik heb een malletje gemaakt en het gips gegoten (zie ook de foto's).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vindne, plz don't kill me :shock:.

Greetz,

Jurrie
PS: Alles wordt natuurlijk wel uitvergroot met die pics maja...ik ga er iig wel mee door zo, dat heb ik wel besloten ;)
O'Neal
Lid
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Wow..
Ik vind het zeer goed..
Doe zo verder, zou ik zeggen en hou ons op de hoogte :wink:
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks O'Neal,

Als je zo voor de eerste keer het plaatje ziet, had je dan het idee van: "Dit ziet eruit alsof de tank wat nat is" of moest je daarvoor eers de tekst lezen?

Ik wil graag weten of het overtuigend is. Wel is het ding natuurlijk nog niet, af als hij af is met natte weg, plassen, herfstbladeren en paddestoelen is het misschien meteen duidelijk enz..

Greetz,

Jurrie
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Jurrie schreef:Als je zo voor de eerste keer het plaatje ziet, had je dan het idee van: "Dit ziet eruit alsof de tank wat nat is" of moest je daarvoor eers de tekst lezen?
Bij het zien van het plaatje had ik direct het idee dat de tank wat nat was...
Ik vind het erg goed geslaagd :wink:
Alleen het nat op de geschutskoepel lijkt me net iets té veel nat...maarja dat is misschien alleen maar mijn persoonlijke mening... :P

Doe zo voort :wink:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Plaats reactie