[IP] - [Revell 1:48 Aichi "Val"] - [16-08-2007]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Guy,

Jij ook al hier hehe. Leuk! Ik zou zeggen: post anders ook eens wat van je (afgewerkte) projecten, wordt volgens mij altijd gewaardeerd hier!
Hij ziet er ook hier erg goed uit, mooie kit lijkt me, goeie paneellijnen !
Sterker nog, het is een ex-Hasegawa kit. Revell heeft wel meer ex-Hasegawa kits in haar gamma, dan kan je dus een superkit kopen voor een redelijke prijs.

Greetz,

Jurrie
ww2passion
Lid

Bericht door ww2passion »

Zou die Handley-Page Halifax ook van Hasegawa zijn in eerste instantie (die van Revell) ? Guy
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Guy,

Waarschijnlijk niet, het is meestal Revell die de mallen overkoopt van andere merken (oa Hasegawa).

@allen,

Oke, volgende kleine (test)update:

Wat heb ik gedaan?
Men neme wat water en zout en men brengt de zout aan waar men een chip wil hebben. Vervolgens heb ik een preshade aangebracht en daarna de basiskleur. Vervolgens heb ik met een doekje de zoutkorrels er (grotendeels, niet allemaal zag ik later ;)) afgehaald.

Check de pics. Ik vind het een geslaagde tekst. Aan de onderkant zullen niet zoveel chips komen (over het algemeen minder al dan dat je hier ziet), aan de bovenkant juist (veel) meer.

Afbeelding
Afbeelding

Wat ga ik straks doen?
Heel makkelijk: de rest van de onderkant van het vliegtuig zo aanpakken :D. Wel ga ik nadat ik de verf heb aangebracht nog even lakken aangezien deze verf een beetje gevoelig is (je kan het misschien een klein beetje op de pics zien..)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Oke mensen,

Ik heb de onderkant van de kist (die lichtgrijs moet worden) van zout voorzien (waar de chips moeten), vervolgens een preshade gespoten en daarna de vlakken ingevuld met de basiskleur en vervolgens vaag in zn geheel over de onderkant om het effect wat te breken.

Zo spectaculair is het niet maar goed, ik boek progress. Morgen wordt het flink lakken en daarna kan ik het zout er makkelijk af halen!

Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Niet alles werkt mee tijdens een project, maarja no guts no glory bij het toepassen van een nieuwe techniek :oops: :(. Het zout heeft enkele vlekken gecreerd op het oppervlak van de onderkant. Is jammer, want de chips zelf zijn goed. Wat is de reden hiervoor? Ik heb nadat ik het zout heb aangebracht niet eerst gelakt en daarna Tamiya Acryl gespoten. Dat zorgde ervoor dat het zout alsnog een beetje oploste in de Tamiya verf (die is immers op waterbasis en zout lost op in water).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vraag: Is het acceptabel: moet ik het zo laten of moet ik het geheel opnieuw spuiten?

Ik denk dat er nog een acceptabel resultaat te behalen valt als ik de onderkant een beetje weather met washes. Maar goed, graag jullie mening hierover. Wat de bovenkant betreft: ik ga na de zoutlaag gewoon eerst lakken, dan de preshade, dan de basislaag en dan weer 2x lakken. Ik hoop dat het dan werkt, ik zal hiervoor weer eerst even een teststuk spuiten. Verf op enamel basis zou het denk ik oplossen maar dat lust mijn Evo-airbrush niet graag, dus ik houd het bij acryl.

Greetz,

Jurrie
special air service
Lid

Bericht door special air service »

ik vind het wel kunnen. ik moest eerst even zoeken maar toen zag ik het. het is nu een beetje vervaagd. het stoort mij niet teminste en zoals jij dat weer lapt daar blijf ik van dromen. (ik begin gelukkig weer wat tevreden te worden over mij eigen werk. maar de laatste waar ik aan werk. kan dat ding wel vervloeken :roll: )

ga zo door jurrie ik blijf me verbazen!!
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ik vind dit zelf wel een realistisch beeld geven.
Ziet er mooi uit op deze manier.
Misschien nog wat weatheren oid.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie