["Completed" - 2x Panzer I (A/B)] - [17-03-2008]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Jurrie, het ziet er erg mooi uit. Wat ik wel zou veranderen is de leegte in de koepel, het stuk waar de vlag niet overheen hangt. Misschien een mannetje in plaatsen? Dat zou er vast leuk uitzien. Zo'n leeg gat ziet er een beetje apart uit. Verder erg mooi werk!
Deas Gu Cath
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks Wouter!

Normaal gesproken zitten er ook figuren bij de kit, maar ik ben daar nog niet zo gedreven in, zoals je misschien gezien hebt bij het dio van mn Hetzer ;). Vandaar datnik die er niet bij heb gedaan.

Een ander leuk idee zou nog kunnen zijn om een stretcher ofzo toe te voegen (daar ergens bij die opening van de koepel, dan is dat ook wat opgevuld :)

Greetz,

Jurrie
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ziet er echt adembenemend uit Jurrie, die doek ziet er nu levensecht uit!
Zou er verder niets meer aan veranderen. Wel zou ik hem mooier vinden staan op een platformpje met wat puin/aarde dan op een egaal zwart vlak, maar dat is gewoon persoonlijk.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Loek D,

Thanks voor je reactie! Deze kit komt idd op een *stijvolle* (;)) plank, samen met de kleiner Befehlswagen. Ik vind beide mooi, gewoon los op een (Mooie(!), dat wel) plank met naamplaatje ofwel met een diorama erbij.

Ik wissel het elke keer af, dus wie weet de volgende keer weer een dio :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Oke, weinig nieuws verder. Toch maar een kleine statusupdate.

Voor de AmbuPanzer heb ik nog een houten kist geschilderd plus evt een rugzak. Ik moet nog even de finishing touches doen, dan kunnen ze erop, daarvan later foto's. Dan kan ik tevens nog enkele kleine puntjes ahv enkel commentaar wegwerken :).

De Befehlswagenpanzer vordert zeer langzaam door de irritante tracks. Ik ben inmiddels zo ver:

Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi bouwers,

Weer een update, na lange tijd, van de Panzer I Befelhswagen. De tracks zitten er geheel op en er zit een preshade op. Mocht je een keer deze kit willen bouwen: volgens mij is er een nieuwere versie van; check of die ook Magic Tracks oid heeft of koop ModelKasten/Friuls, want dit is gewoon een ramp. Aan het einde moest ik nog 1 tracklink, k'had alleen nog maar 3 halve tracklinks over. Ik heb er van die 3, twee gepakt en er 1 tracklink van gemaakt die er zo nog mooi tussen kon :).

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende update, ik weet niet wanneer deze is omdat ik me eerst focus op de Stuart en de Lysander voor de Kitmaker 1:72 VIRUS campaign.

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: [IP 1x Panzer I B + KLAAR: 1x Panzer I A] - [30-12-2007]

Bericht door Jurrie »

Ben inmiddels een klein stukkie verder. Heb de basiskleur erop gedaan. Dit is German Grey (Tamiya) en vervolgens met Dark Grey de vlakken nog een beetje ingekleurd voor een leuk kleuren-variatie-pallet :P

Pics
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Even een kleine update van de kleine Panzerbefehlswagen:

Ik ben bezig met het schilderen van de wielen, zoals jullie kunnen zien heb ik er 3 half af. Ik schilder altijd eerst de zijkanten van de wielen en dan de rest. Ook ben ik bezig geweest met het schilderen van enkele details, hieronder zie je 2 closeups van het hout.

Ik begin met hout vaak met een basis van Vallejo huidskleur. Daarna doe ik er een dot(je) olieverf op en ga met de kwast heen en weer (hierdoor krijg je ook al een beetje nerfstructuur als dit er nog niet op zit). Herhaal dit laatste proces een paar keer totdat je hout de goede kleur heeft. De tools hebben een beetje een lichte houtkleur, de houten box is wat donkerder (en deze had bovenop al een nerfstructuur, altijd handig want dat ziet er nice uit). Ik heb van Gogh olieverf gebruikt.

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Samuel.
Lid

Bericht door Samuel. »

Zit er goed uit, ook knap gedaan met die rupsbanden!
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Samuel. schreef:Zit er goed uit, ook knap gedaan met die rupsbanden!
Ja da's idd een heel gedoe. Die krijgen uiteraard ook nog een mooi kleurtje :)

Greetz,

Jurrie
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

_/-\o_
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: [IP 1x Panzer I B + KLAAR: 1x Panzer I A] - [10-02-2007]

Bericht door Jurrie »

Goed mensen,

Ik ben weer een klein stapje verder. Althans het lijkt klein, maar het heeft toch weer wat tijd gekost. Ben nog steeds erg druk en daarom heb ik niet ontzettend veel tijd, maar ik hoop hier en daar wat te kunnen doen ;).

Wat heb ik gedaan?
- Banden geverfd, zwart Revell mat 08
- Tracks geverfd, Revell 87 (volgens mij...lichte aardekleur)
- De hele handel gespoten met Parket Plus (daarom lijken de pics ook glanzend, dit klopt, ik ga dit later weer mat maken ;))

Pics
Afbeelding
Afbeelding

What's next?
Volgende week beginnen met de filters en washes bij de tracks

Greetz,

Jurrie
okke
Lid

Bericht door okke »

Bewonderenswaardig nog steeds.
okke
Lid

Bericht door okke »

Nog vooruitgang met de filters en de tracks of te druk geweest met andere zaken?
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi,

Weer een update, allereerst:

@Okke,
Ik had je vorige reactie gemist, mijn excuses hiervoor! Normaal reageer ik altijd op iedereen die een reactie geeft. Mbt je tweede reactie: ik ben ook erg druk geweest, vandaar dat ik je bericht heb gemist. Nevertheless, dit weekend het een en ander kunnen doen. Ik ben inderdaad met filters en tracks in de weer geweest, lees het maar hieronder:

Wat heb ik gedaan:
- Blauwe filter (2x)
- Pinwashes met mix van donkerbruine olieverven+zwart. Hier en daar dikker aangezet (op die plekken in feitte een filter)
- Decals
- Washes op de tracks (zelfde mix als hierboven)
- Wash op de uitlaat...hier komt nog meer weathering bij.
- Uitlaatrooster gespoten (niet op de foto's)

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ga ik er in de komende update aan doen:
- Misschien een paar chips. Ik weet het nog niet. Ik wil eens een wart 'cleanere' tank bouwen. Niet geheel fabrieksnieuw uiteraard
- Binnenkant lampjes nog even bij langs
- Lampjes monteren
- Extra accesoires verven en monteren (er zitten nog wat gaten in de fenders die ik niet opgevuld heb [gaat ook lastig gezien de vorm], die ga ik coveren).
- Pigment klein beetje op de tank [onderkant] en wat meer op de tracks. Zit te denken aan een redelijk lichte kleur, redelijk wat structuur erin.
- Tracks afwerken (heb een zilveren potlood gekocht...kga dat eens proberen voor een mooie metallook op de tracks...doen vele bouwers heb ik hier en daar gezien ;))

Tot de volgende update!
Plaats reactie