Wat meer modelbouw erbij.

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
ww2passion
Lid

Wat meer modelbouw erbij.

Bericht door ww2passion »

Hoi jongens,
Als gedreven modelbouwer zal ik het leuk vinden om jullie af en toe te laten zien waar ik mee bezig ben. Ondertussen ben ik vier jaar geleden opnieuw begonnen met het verzamelen van militaria alsook het bouwen van voertuigen, figuren, diorama's...pasgeleden ben ik tevens gestart met het zelf sculpteren van 1/35 militaire figuren. En weten dat het eigenlijk allemaal begonnen is met een...kikker !

Afbeelding

Die had ik nodig voor het aankleden van een vignette met een US paratrooper die zojuist op weg was in de Cotentin, op zoek naar bevriende troepen. De kikker zit er in een sloot.

De hond van Patton in weer een 1/35 voorstelling, plassend in een Duitse helm (met dit diorama ben ik nu reeds van begin dit jaar bezig en ik zal het zeker volledig tonen wanneer het klaar is !) :

Afbeelding

Het GI'tje hierboven is ook een eigen product. Moet natuurlijk nog wel in de verf gezet worden !

En natuurlijk voertuigen, dit is het laatste wat ik heb gemaakt, recht uit de doos van AFV, de Dodge Command Car WC-57 van Patton :

Afbeelding

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zal ik jullie maar besparen...

Greetz Guy
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Laat dat besparen maar achterwege.
Wil hier wel meer van zien.
Dit ziet er namelijk lang niet verkeerd uit.
Zeer mooi gedaan.
Mvg/Best regards, Sipke
marsiascout
Lid

Bericht door marsiascout »

Ik wil ook wel meer zien. Ik doe ook aan modelbouw. So let me show!

Lars
ww2passion
Lid

Ik zal spoedig nieuwe zaken op't getouw zetten ! Greetz Guy !
pigy
Lid

Bericht door pigy »

zeer mooi!

heb je misschien wat mee foto`s van die hond, heb je hem zelf gemaakt ofzo gekocht? ik ben zelf wel een beetje bulterriër gek tis daarmee dat ik het vraag :lol:
ww2passion
Lid

Ik heb dit hondje zelf gesculpteerd met Milliput (twee componenten kneedbaar spul). Zodra dit diorama af is, ga ik veel foto's nemen van het geheel. Ik zal hier zeker posten hoor, groeten en bedankt voor de interesse !
pieter de vleminck
Lid

Bericht door pieter de vleminck »

Zeer mooi, wou dat ik zelf zo handig was met Milliput, kan je soms je technieken eens uitleggen?
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
ww2passion
Lid

Hoi Pieter,

Ik ga eerst op zoek naar goede foto's ter referentie, of het nu gaat om een figuur of een dier. Foto's die langs alle kanten een beeld geven dus.

Daarna maak ik een draadfiguurtje met ijzer- of koperdraad.
In deze fase moet ik reeds de goede verhoudingen hebben getroffen !

Dan bouw ik de lichaamsledematen op, ik bevestig in het geval van een menselijk figuurtje dan de handen op de uiteinden van de armen, en de schoenen. Op deze manier heb ik een goede begrenzing van armen en benen, waar ik met mijn milliput tegenaan kan werken.

De spiergroepen opbouwen en als die droog en uitgehard zijn, de kleren er over.

Veel vloeken, veel vloeken, en tja, vloeken he !!!

Geduld is het voornaamste, in een figuurtje gaan al snel een paar weken zitten, maar ik vind het erg leuk om unieke te hebben.

Guy
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Ik wete het. Ik zelf ben zelf modelbouwer en modelbouw is duur en zeker de verf. Hoe dan ook, ik doe verder en ik hoop dat jij dit nog doet.
Zeer prachtig werk ;)
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
pieter de vleminck
Lid

Bericht door pieter de vleminck »

Bedankt, lijkt simpeler dan het is, maar ga me voorlopig toch nog bezig houden met bouwdozen.
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Plaats reactie